  • 21. Data: 2002-08-15 11:29:18
    Temat: Re: komórka w firmie
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > Właśnie nie jestem pewien czy można odliczać abonament? Bo np. jeżeli
    wezmę
    > sobie abonament za 100 zł i tam będzie 30 min gratis-to czy mogę odpisywać
    > vat z faktury (jeżeli np wydzwonię 20 min). Czy można dopiero odliczać vat
    > od rozmów które przekroczyły darmowe 30 min?
    >
    > Pozdrawiam Krzysiek

    Generujesz jakieś dziwne problemy ;-)
    Jak masz fakturę, to księgujesz jak należy do rejestru VAT zakupu i po
    wszystkim.
    Co kogo obchodzi, że wygadałeś 20 min ?

    Piotr
    http://vatowiec.of.pl

    PS. "jak należy" - czytaj - zgodnie z rozporządzeniem MF

  • 22. Data: 2002-08-15 22:38:26
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Aug 2002, KaWu wrote:
    [...]
> [...]
    >+ vat z faktury (jeżeli np wydzwonię 20 min). Czy można dopiero odliczać vat
    >+ od rozmów które przekroczyły darmowe 30 min?

    Ależ owe rozmowy nie są darmowe - są zapłacone w abonamencie; to
    jaki zakres usług jest w abonamencie a jaki poza stanowi szczegół:
    jest ci potrzebny telefon do DG ? - to w KUP. Jest abonament potrzebny
    żeby korzystać z telefonu ? - to w KUP.
    IMO Piotr dobrze ujął :) że generujesz "dziwne problemy" :)
    Nic się nie martw, chyba każdemu się czasem zdarza... (a mi
    na pewno !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-08-16 06:31:52
    Od: "KaWu" <r...@g...pl>

    > (...) IMO Piotr dobrze ujął :) że generujesz "dziwne problemy" :)
    > Nic się nie martw, chyba każdemu się czasem zdarza... (a mi
    > na pewno !)
    >
    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Dzięki za odp. Po prostu przymierzam się w niedługim czasie do rozkręcenia
    jakiegoś interesu:) A koleś mi powiedział że obiłu mu sie o uszy : że z tym
    abonamentem....(jak napisałem szybciej) - i dlatego wolałem sie upewnić.

    Pozdrawiam Krzysiek

  • 24. Data: 2002-08-16 08:57:48
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Aug 2002, KaWu wrote:
    [...]
    >+ jakiegoś interesu:) A koleś mi powiedział że obiłu mu sie o uszy : że z tym
    >+ abonamentem....(jak napisałem szybciej) - i dlatego wolałem sie upewnić.

    Rozróżnij proszę abonament z telefonu "na firmę" a telefonu osobistego
    wykorzystywanego również dla DG: wtedy rzeczywiście z abonamentu nici
    a rozmowy bilingiem, co jest w dzisiejszej GP:

    http://www.gazetaprawna.pl/numery/15802-763/aktualno
    sci.html?id_gpol2=6955

    Może znajmomy właśnie o takim przypadku myślał... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2002-08-16 13:19:42
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    Padło też pytanie o karty do telefonów komórkowych.
    Co wtedy - odliczać - nie odliczać?
    Z billingu nici.
    Robert

  • 26. Data: 2002-08-16 13:55:10
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

  • 27. Data: 2002-08-17 20:39:57
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Bax" <b...@n...pl> napisał w wiadomości
    : Kupiłem komórkę na firmę za 1 zł. + VAT. Czy mam ją wpisac w środki
    : trwałe (umowa na 24 m-ce) i amortyzować, czy wystarczy w rejest
    : wyposażenia, czy może nie muszę nigdzie wpisywać (tylko w koszty)? Będę
    : wdzięczny za pomoc. Moja działalność to KPiR + VAT.

    Od razu w koszty.

    --
    LeszekR.

    Odpowiadając usuń NOSPAM z adresu.

  • 28. Data: 2002-08-18 20:21:14
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze a...@a...poczta.onet.pl:

    > To gdzie w takim razie wg Ciebie trzeba wpisac te komorke.
    > Do ewidencji srodkow trwalych czy do ewidencji wyposazenia.
    > Bo chyba takie dwie ewidencje musza byc prowadzone przy KPiR.

    Hmmm, do ŚT to wiem że trzeba wpisać to co kupione za >3500 ale co należy
    wpisać do EW??? (pytam poważnie)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !

  • 29. Data: 2002-08-18 20:43:41
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tako rzecze a...@a...poczta.onet.pl:

    > Hmmm, do ŚT to wiem że trzeba wpisać to co kupione za >3500 ale co należy
    > wpisać do EW??? (pytam poważnie)

    Sprawdz w przepisach o prowadzeniu KPiR. Jest tam przepis w ktorym jest
    wymieniona kwota 1500 zl.
    A reszta przepisów o majatku trwalym i jego ewidencji jest w ustawie o PDOF.
    Jak bedziesz mial problemy ze znalezieniem, to daj znac.

    Pozdrawiam,
    Karol