  • 11. Data: 2002-08-12 08:55:35
    Temat: Re: komórka w firmie
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:aj6olb$lpi$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Do wielu absurdów można dojśc rozpatrując sprawy tak jak z długopisami ale
    > chodzi o to żeby w miarę spokojnie prowadzić DG a nie kombinować i myśleć
    > czy taki przpies ma sens czy nie. Od bzdur w przepisach az się roi.

    Akurat jezeli chodzi o ewidencje "zakupow" ponizej 1500 ()a takze tych z
    zakresu 1500-3500) sprawa jest jednoznaczna.
    Zadnej bzdury w przepisach nie ma.
    Przeczytaj dokladnie ustawe o PDOF i rozp. o prowadzeniu KPiR.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 12. Data: 2002-08-13 22:29:38
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:

    >+ Użytkownik Jacuo <z...@p...onet.pl> w wiadomości [...]
    >+ >
    >+ > Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> [...]
    >+ > > > uzywania nia ma tu znaczenia - bezposrednio w koszty.
    >+ > >
    >+ > > i jest jeszcze jeden fakt ;-)
    >+ > >
    >+ > > komórka za 1 zł jest teoretycznie własnością dostawcy
    >+ >
    >+ > Nie jest.
    [...]
    >+ > Jacek
    >+
    >+ Nie jest własnościa dostawcy bo została zakupiona na fakturę i jest to
    >+ niezbity dowód posiadania.

    W kwestii formalnej: czy możesz powoli i wyraźnie poświadczyć że
    uważasz jakoby posiadanie było równoważne własności ?

    Nie wątpię że wzbudziłem twoją czujność ;) - ale odpowiedź
    będzie mile widziana ! -:)

    Takoż refleksja: na "prawo użytkowania" również można mieć
    fakturę; jak to prawo się nazywa (wypożyczenie, dzierżawa,
    leasing [okresowo], wynajem) to już drobiazg.

    >+ Wpisanie jednorazowo w koszty a w ST i jednorazowa amortyzacja to to samo
    >+ pod względem finansowym i fiskalnym.
    >+ A nikt się nie przyczepi o to.
    >+ Takie są przepisy, a bezpieczniej wpisywać.

    Ja cię bardzo przepraszam, ale po coś chyba są przepisy "od ile"
    koniecznie trzeba wpisywać !
    Owszem, *można* wpisywać coś "za złotówkę", ale IMHO warto mieć
    powód: jeśli do owego telefonu mozna w przyszłości dołożyć
    moduł za 1700zł to twoje rozumowanie ma ręce i nogi ("dokładanie"
    do ŚT jest dobrze uregulowane, "dokładanie do niczego" ;> - niezbyt).
    Powiem że wątpię (w "dokładanie" do telefonu),ale
    niżej porozważam sobie jakich kłopotów mozna szukać
    kiedy ktoś lubi :)
    Owszem, *zakazu zeby EŚT spuchła nie ma* :), tylko po co...

    No i na deser ciekawe pytanie: jaka wartość powinna być
    przypisana ŚT wpisanemu do ewidencji ?

    Bo to że telefon *nie jest* wart w cenach rynkowych 1 zł jest
    chyba oczywiste... !
    Czyli po dołożeniu modułu GPS (kolor i stereo ;>) za 3500 zł
    wartość ŚT do wyznaczenia podstawy amortyzacji IMHO nie powinna
    wynosić 3501 zł a raczej 3900 zł - to dla tych co chcą spytać
    jakie znaczenie ma wartość telefonu wpisana do EŚT ;)
    O przypadku GPSa za 3498 zł i przyszłej karze za jednorazową
    amortyzację (owegoż GPSa jako "ulepszenia") już nie wpominam ! ;>

    [...]
    >+ wiem że ludzie potrafią tylko wpisywać do ST rzeczy ponad kwotę graniczną, a
    >+ resztę nie. I znajomy miał problem z US bo kosztów miał sporo, różnych
    >+ zakupów (drukarkę, fax, ksero itp) ,a ewidencja ST prawie czysta.

    Możesz opisać co było "z tym problemem", tj. na czym polegał ?
    Urzędnik wykazał że jest zestaw o cenie przekraczającej progi
    (i jakiś mandat albo co) czy nie (i wtedy *przepisowo powarczał* ;)
    i skończył [warczeć] ?)

    >+ Do wielu absurdów można dojśc rozpatrując sprawy tak jak z długopisami

    Z tym wnioskiem się zgadzam: "telefon za 1 zł" to jest
    ewidentnie leasing, co najwyżej ukryty pod tytułem
    umowy kupna :]

    Chyba lepiej wpisać w koszty (skoro można) i *jednak* nie
    próbować wnikać w taki szczegół "ile !@#$%^ ten telefon
    w końcu jest wart" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2002-08-14 06:28:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Bo to że telefon *nie jest* wart w cenach rynkowych 1 zł jest
    > chyba oczywiste... !

    :-)

    Fajne zdanie.
    Ja jednak obstawialbym, ze jest on "wart" 1 zł w cenach rynkowych.

    Karol

  • 14. Data: 2002-08-14 06:31:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości

    > Ja cię bardzo przepraszam, ale po coś chyba są przepisy "od ile"
    > koniecznie trzeba wpisywać !

    Wojtek po prostu nie doczytal jednego przepisu w ustawie o PDOF.

> [...]
    > moduł za 1700zł to twoje rozumowanie ma ręce i nogi ("dokładanie"
    > do ŚT jest dobrze uregulowane, "dokładanie do niczego" ;> - niezbyt).

    Wg Zubrzyckiego "dokładanie do niczego" tez jest uregulowane.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 15. Data: 2002-08-14 08:30:59
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+
    >+ Fajne zdanie.
    >+ Ja jednak obstawialbym, ze jest on "wart" 1 zł w cenach rynkowych.

    No to trzymamy się każdy swego :)
    IMO "pakiet" telefon+umowa na rok/dwa/trzy - owszem, może jest
    i wart 1 zł, sam telefon nie.
    Inaczej trzeba by uznać że tańsze samochody Opla (nowe) są
    warte 3000zł (czy ile tam wynosi pierwsza rata), w końcu po
    pierwszej wpłacie stajemy się posiadaczem...
    A to jednak tylko samochód+kredyt jest w takiej cenie ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2002-08-14 08:38:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ > Bo to że telefon *nie jest* wart w cenach rynkowych 1 zł jest
> [...]

    Dopiero teraz załapałem że niematematycznie (tj potocznie) :) "nie
    jest wart" oznacza "jest wart mniej" :) a nie "jest wart innej
    ceny", co autor miał na myśli !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2002-08-14 09:26:33
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > pierwszej wpłacie stajemy się posiadaczem...
    > A to jednak tylko samochód+kredyt jest w takiej cenie ;)

    o to,to :-)
    i w tym przypadku właściciem jest ..... bank

    Piotr

  • 18. Data: 2002-08-14 16:14:05
    Od: "KaWu" <r...@g...pl>

    A ja mam takie pytanko: jest np tel kupiony na firmę z abonamentem.
    Abonament (w tym 15 bezpłatnych min) kosztuje np 60 zł. I czy wy w koszty
    ładujecie vat z 60 zł, czy dopiero można powyżej 60 zł? I czy można kupić
    tel na kartę?

    Pozdrawiam Krzysiek

  • 19. Data: 2002-08-14 22:35:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Aug 2002, KaWu wrote:

    >+ A ja mam takie pytanko: jest np tel kupiony na firmę z abonamentem.
    >+ Abonament (w tym 15 bezpłatnych min) kosztuje np 60 zł. I czy wy w koszty
    >+ ładujecie vat z 60 zł, czy dopiero można powyżej 60 zł?

    Nie nadążam !
    Dlaczego VAT z abonamentu ("firmowego" telefonu !) ma iść
    "w koszty", a nie "w odzysk" ??
    I o co chodzi z sugestią że abonamentu (bądź VATu, nie jest
    dość jasno) nie można odliczać ?

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2002-08-15 09:41:57
    Od: "KaWu" <r...@g...pl>

    > Nie nadążam !
    > Dlaczego VAT z abonamentu ("firmowego" telefonu !) ma iść
    > "w koszty", a nie "w odzysk" ??

    Chodzi mi o odliczenie vat w ewidencji zakupów.

    > I o co chodzi z sugestią że abonamentu (bądź VATu, nie jest dość jasno)
    nie można odliczać ?

    > Pozdrowienia, Gotfryd

    Właśnie nie jestem pewien czy można odliczać abonament? Bo np. jeżeli wezmę
    sobie abonament za 100 zł i tam będzie 30 min gratis-to czy mogę odpisywać
    vat z faktury (jeżeli np wydzwonię 20 min). Czy można dopiero odliczać vat
    od rozmów które przekroczyły darmowe 30 min?

    Pozdrawiam Krzysiek