  • 1. Data: 2006-03-28 08:44:34
    Temat: komp bez rachunków
    Od: "gucio" <k...@w...pl>

    do prowadzenia swojej działalności gosp. mam zamiar ze starych i
    bezużytecznie leżących w szafie części złozyć sobie komputer.
    wątpię czy znajdę rachunki na wszystkie podzespoły, po prostu mam starą
    płytę główną, pamięć, dysk itd, czego brak to dokupię np na allegro.
    realna wartość całości to będzie pewnie jakieś 500 zł.
    Soft będzie legalny (choć nie wiem jeszcze czy MS czy linux)

    czy w razie kontroli US/Policji (tych od piratów) stanowi to jakieś
    niebezpieczeństwo?

  • 2. Data: 2006-03-28 13:43:41
    Temat: Re: komp bez rachunków
    Od: t <a...@g...pl>

    gucio wrote:
> [...]
    > Soft będzie legalny (choć nie wiem jeszcze czy MS czy linux)
    >
    > czy w razie kontroli US/Policji (tych od piratów) stanowi to jakieś

    Moga Cie podejrzewac ze skopiowales sobie kompa ;)

  • 3. Data: 2006-03-28 15:11:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Mar 2006, gucio wrote:

    > do prowadzenia swojej działalności gosp. mam zamiar ze starych i
    > bezużytecznie leżących w szafie części złozyć sobie komputer.
    > wątpię czy znajdę rachunki na wszystkie podzespoły
    [...]
    > czy w razie kontroli US/Policji (tych od piratów) stanowi to jakieś
    > niebezpieczeństwo?

    adamlakon odpowiedział już humorystycznie, a twój post doskonale
    dowodzi różnicy między piractwem a kradzieżą :)
    (hint: pytasz o "tych od piratów" :))
    IMO - nie ma przeciwwskazań.
    Ani w przypadku uznania kompa za osobisty, ani w przypadku zrobienia
    wyceny i ujęcia w EST (uwaga: NIE w EW i NIE przez wprowadzenie
    w koszty takiej wyceny, chyba że ktoś umie przepis podać :>)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-03-28 17:27:40
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyceny i ujęcia w EST (uwaga: NIE w EW i NIE przez wprowadzenie
    > w koszty takiej wyceny, chyba że ktoś umie przepis podać :>)

    Witam.
    To co napiszę poniżej w pośredni sposób łączy się z tematem postu, W GP z
    wczoraj zostało zadane pytanie. " czy użytkowanie bezpłatnych programów jest
    opodatkowane ". Zdawało by się prosta sprawa i można odpowiedzieć w 2 słowach.
    Tak albo nie. Tymczasem autor artykułu na 1/3 strony A 3, drobnym drukiem,
    przeprowadził wywód z któregto nic nie wynika przy pierwszym czytaniu. Dopiero
    po " wgryzieniu " się w treść, w połączeniu z lekturą kilku DU można co nieco z
    tego wywieść. I takie dokładnie jest polskie prawo. Reguluje wszystko nic nie
    regulując. A wystarczyło by w 2 zdaniach napisać . Użytkowanie darmowych
    programów w działalności gospodarczej skutkuje powstaniem obowiązku w podatku
    dochodowym lub nie skutkuje powstaniem takiego obowiązku. Ale to było by zbyt
    proste. Co wtedy robili by doradcy podatkowi w rodzaju autora artykułu ?

  • 5. Data: 2006-03-28 19:44:57
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 28 mar o godzinie 19:27, na pl.soc.prawo.podatki, złodziej podatków
    napisał(a):

> [...]
    > proste. Co wtedy robili by doradcy podatkowi w rodzaju autora artykułu ?

    hahah
    Przypomiał m się stary kawał o prawnikach:
    - dlaczego Bóg "oprawcował" tak szybko i czytelnie dziesięć przykazań?
    - ponieważ nie miał jeszcze prawników

    :D

    --
    Pozdro... Artur Ch.