    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: konto bankowe - odsetki, prowizje za przelew
    Date: Wed, 4 Jul 2007 23:37:03 +0200

    On Sat, 30 Jun 2007, Ania wrote:

    > Witam
    > Jestem poczatkujacym przedsiebiorca, "ksiegowosc" (kpir) wzielam na swoje
    > barki, mam pytanie w zwiazku z rozliczaniem kosztow prowadzenia konta
    > bankowego, prowizji za przelewy, odsetek, w jaki sposob to wszystko
    > rozliczacie,

    Poproszę o DOSŁOWNE potraktowanie pytania.
    Stwierdzam jak JA robię, nie czy tak ma być ;)
    (kontrolę dochodowego przeszedłem).

    > czy wprowadzac to do kpir, ostatniego dnia,

    Tak.
    Zapis zatytułowany "rozliczenie przychodów i kosztów konta bankowego".
    Zarówno przychód (w "inne") jak i koszty (w "pozostałe") w jednej
    linijce, w pozycji "numer dokumentu" (czy jak jej tam) - lista
    numerów transakcji bankowych (IMO numer transakcji wypełnia dyspozycję
    KPiR, polecam szczególnie tekst w par.12 "oznaczone numerem lub
    w inny sposób").

    > jednym dw,

    IMO - w żadnym przypadku.
    Rozporządzenie o prowadzeniu KPiR jasno wskazuje iż:
    - "dowody opłat bankowych" stanowią samoistny dowód księgowy
    - nie wolno wystawiać DW na inne koszty niż na zamknietej liście,
    opłat bankowych na tej liście nie ma

    Nie zaprzeczam, że nie znam zakazu wystawiania DW na przychód.
    Niemniej nie widzę powodu do wystawiania.

    > czy wprowadzac na biezaco.

    Przyznaję że tu można dyskutować.
    Ale ze względu na kwoty pozwalam sobie na jeden wpis.

    pzdr, Gotfryd