    From: "Andrzej R." <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kontrola z urzędu skarbowego
    Date: Wed, 27 Oct 2004 11:12:58 +0200

    > > Urząd Skarbowy Wodzisław Śląski
    Re : http://www.isnet.katowice.pl/bip/wodzislaw.htm
    i dalej :
    Naczelnik - Stanisław GRZYBEK , z-cy Elżbieta Proskura-Ledwoń i Anna
    Kulikowska

    Z tą "zgodnością" - to jakaś epidemia !

    Pierwszy Urząd Skarbowy w Lublinie , dział PDOF dla osób prowadzących
    działalność gospodarczą , dzisiejsze rozmowy telefoniczne :
    Pytanie : Czy w przypadku OF prowadzącej DG dokumentującej obrót kasą
    fiskalną stan gotówki w szufladzie tejże kasy (albo w innej szufladzie)
    musi być w każdej chwili zgodny z zapisem w pamięci tejże kasy ?
    Odpowiedź : Tak, musi być w każdym momencie zgodny. Po to jest kasa
    fiskalna, żeby to można było w każdej chwili sprawdzić.
    Pytanie : A jeśli chcę wziąć gotówkę na zakup towaru, lub na zakup butelki
    wódki, bo mnie od wczoraj suszy ?
    Odpowiedź : To trzeba pobranie gotówki udokumentować odpowiednim dowodem
    wewnętrznym wjaśniającym pobranie na zakup towaru lub pożyczenie gotówki z
    kasy (ze wskazaniem na jaki cel).
    Pytanie : Ponownie informuję, że jestem OF prowadzącą DG, a nie osobą
    prawną.
    Odpowiedź : To nie ma znaczenia.
    Pytanie : Poproszę o podstawę prawną.
    Odpowiedź : Rozporządzenie o prowadzeniu książki przychodów i rozchodów. A
    poza tym to proszę porozumieć się z tymi od kas fiskalnych.
    Pytanie : A czy Pani czytała rozporządzenie, na które raczy się powoływać ?
    Odpowiedź : ........... (milczenie)
    Rozmówczyni odmawia podania swojego nazwiska. Po naleganiach informuje, że
    urzęduje w pokoju nr 108.

    No to telefonujemy do innego pokoju tegoż I US w Lublinie (też PDOF DG).
    Rozmowa IDENTYCZNA. Cholera, uszczypnąłem się, ale nie śpię !

    Telefonujemy więc do szefowej - kierowniczki o nazwisku SUPERCZYŃSKA (też
    nie ma zwyczaju przedstawiać się, ale niech tam...)
    I tutaj ręce mi opadły. Pani Superczyńska twierdzi TO SAMO , co dwie
    poprzednie rozmówczynie !.

    Jedynie "Tych od kas fiskalnych" z I US w Lublinie nieźle rozbawiłem
    relacjonując przebieg cytowanych rozmów.

    Panie Naczelniku MAJCZYNA z I US w Lublinie ! Panie Dyrektorze PAWLONKA z
    Izby Skarbowej w Lublinie !
    Co Panowie na to ?

    AR

    Ps. Gwoli prawdy należy dodać, że pracownik Izby Skarbowej w Lublinie
    (któremu relację zdałem) obiecał zająć się sprawą urzędniczego dyletanctwa.