    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a data rozpoczęcia DG + ...
    Date: Wed, 3 Sep 2008 03:36:57 -0700 (PDT)

    KK napisał(a):

    > Mianowicie jak zaksi?gowa? wydatki np. na reklam? (ulotki, plakaty,
    > oklejenia samochodu) poniesione przed terminem rozpocz?cia dzia?alno?ci?
    > Czy firma kt?ra mi to wykona mo?e wystawi? faktur? VAT? Czy mo?e lepiej
    > poczeka? do oficjalnego otwarcia i wtedy wszystko za?atwia?? Wydaje mi
    > si? ?e podobne pytanie niedawno by?o na grupie ale nie mog? znale??.

    Nie pamietam, jak to bylo z kosztami, ale akcje reklamowe to przeciez
    czesc DG,
    wiec skoro je prowadzisz to najwyrazniej rozpoczales juz DG. Czy jak
    sie pojawi
    z takiej akcji klient to powiesz mu zeby poczekal az sie wpiszesz do
    ewidencji
    dzialalnosci gospodarczej ;) ?

    > Czy mog? zakupi? sam monitor, klawiatur?, mysz i wpisa? do KUP? B?dzie
    > to s?u?y? do serwisowania komputer?w.

    Komputerow klientow? Tzn dostaniesz komputer bez monitora, klawiatury
    i myszki
    do serwisu czy zle rozumiem? Jesli rozumiem dobrze, to IMHO mozesz to
    wpisac
    do KUP jako wyposazenie, albo jako srodki trwale. Kwestia czy srodkiem
    trwalym bedzie
    caly zestaw monitor+klaw+mysz.

    > Czy zbiera? wszystkie faktury dot. eksploatacji samochodu czy tylko do
    > limitu kilometr?w (300 x 0,8358 = 250,74)?

    A samochod bedzie "na firme" (tzn jako srodek trwaly), czy bedziesz
    korzystal
    z prywatnego? Jesli bedzie srodkiem trwaly to IMVHO(z glowy) -
    wszystko jak leci
    bedzie KUP(pomijajac jakies tam akcje z paliwem na ktorych sie nie
    znam),
    a jesli auto bedzie prywatne to wtedy bedziesz musial prowadzic
    kilometrowke.

    > Czy wydatki poniesione przy rejestrowaniu DG mo?na wrzuci? w koszty
    > (wpis do EDG, piecz?tki, rejestracja VAT)?

    Tak. Z tym ze zastanow sie nad tym VATem. Dla pobocznej dzialalnosci
    swoadczonej dla ludnosci to moze sie nie oplacac, zarowno finansowo,
    jak i czasowo(VAT to jest podatek z mnostwem wyjatkow do wyjatkow,
    co prawda przy prostej dzialalnosci nie jest taki straszny, ale po co
    sie meczyc
    niepotrzebnie).

    > O zatrudnieniu ksi?gowego nie my?l? bo to b?dzie zaj?cie dodatkowe.
    > Dopiero jak si? biznes rozkr?ci :) to wtedy pomy?l?.

    Ale wiesz ze wtedy 90% ksiegowych to beda leszcze przy Tobie ;)
    Niektorzy grupowicze mogliby ksiazki o ksiegowych napisac :)