    From: KK <r...@a...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a data rozpoczęcia DG + ...
    Date: Wed, 03 Sep 2008 13:56:28 +0200

    r...@o...pl pisze:

    > Nie pamietam, jak to bylo z kosztami, ale akcje reklamowe to przeciez
    > czesc DG,
    > wiec skoro je prowadzisz to najwyrazniej rozpoczales juz DG. Czy jak
    > sie pojawi
    > z takiej akcji klient to powiesz mu zeby poczekal az sie wpiszesz do
    > ewidencji
    > dzialalnosci gospodarczej ;) ?

    Formalności już w zasadzie załatwione tylko do daty rozpoczęcia jeszcze
    trochę czasu zostało. Reklamować nie muszę się przed datą rozpoczęcia
    tylko chciałbym mieć wszystko przygotowane. Kwestią jest tylko czy
    zamówić, zapłacić i fakturę chcieć z datą po rozpoczęciu czy wszystko na
    raz ale już po rozpoczęciu.

    > Komputerow klientow? Tzn dostaniesz komputer bez monitora, klawiatury
    > i myszki
    > do serwisu czy zle rozumiem? Jesli rozumiem dobrze, to IMHO mozesz to
    > wpisac
    > do KUP jako wyposazenie, albo jako srodki trwale. Kwestia czy srodkiem
    > trwalym bedzie
    > caly zestaw monitor+klaw+mysz.

    Właśnie tak. Zazwyczaj jest to sama jednostka centralna bez zbędnych
    gratów a niewygodne jest takie ciągłe przepinanie wszystkiego. Poza tym
    mam laptoka i żadnej możliwości użycia go do ww. celu.

    > A samochod bedzie "na firme" (tzn jako srodek trwaly), czy bedziesz
    > korzystal
    > z prywatnego? Jesli bedzie srodkiem trwaly to IMVHO(z glowy) -
    > wszystko jak leci
    > bedzie KUP(pomijajac jakies tam akcje z paliwem na ktorych sie nie
    > znam),
    > a jesli auto bedzie prywatne to wtedy bedziesz musial prowadzic
    > kilometrowke.

    Będzie samochód prywatny. Rozliczany z kilometra do limitu który
    podałem. No chyba że złe wartości znalazłem.

    > Tak. Z tym ze zastanow sie nad tym VATem. Dla pobocznej dzialalnosci
    > swoadczonej dla ludnosci to moze sie nie oplacac, zarowno finansowo,
    > jak i czasowo(VAT to jest podatek z mnostwem wyjatkow do wyjatkow,
    > co prawda przy prostej dzialalnosci nie jest taki straszny, ale po co
    > sie meczyc
    > niepotrzebnie).

    Zastanawiałem się nad tym i chciałbym aby była to działalność B2B. :) A
    tu wydaje mi się że VAT będzie atrakcyjniejszy dla potencjalnych
    klientów.(?) Ale co z tego będzie to zobaczymy.

    > Ale wiesz ze wtedy 90% ksiegowych to beda leszcze przy Tobie ;)
    > Niektorzy grupowicze mogliby ksiazki o ksiegowych napisac :)

    Kiedyś rodzice prowadzili DG i też mają niezbyt ciekawe zdanie na ten
    temat. Poza tym dosyć regularnie przeglądam grupy p.s.p.p, p.b, p.p.d. i
    podoba mi się.

    A tak poza tym to z jakimi ustawami/rozporządzeniami się zapoznać. PIT i
    VAT i ...???