    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a data rozpoczęcia DG + ...
    Date: Wed, 3 Sep 2008 05:29:42 -0700 (PDT)

    On 3 Wrz, 13:56, KK <r...@a...wp.pl> wrote:

    > Formalności już w zasadzie załatwione tylko do daty rozpoczęcia jeszcze
    > trochę czasu zostało. Reklamować nie muszę się przed datą rozpoczęcia
    > tylko chciałbym mieć wszystko przygotowane. Kwestią jest tylko czy
    > zamówić, zapłacić i fakturę chcieć z datą po rozpoczęciu czy wszystko na
    > raz ale już po rozpoczęciu.

    Aha, na wszelki wypadek kombinuj tak zeby data faktury i data sprzeazy
    na fakturze
    byly nie wczesniej niz data rozpoczecia DG. Ale mysle ze to rybka, bo
    zdaje sie
    ze juz byly wyroki czy interpretacje ze przygotowywanie sie do DG jest
    ok
    i mozna zaliczyc takie wydatki do kosztow - zwlaszcza ze kwoty tez
    pewnie nieduze
    skoro to dzialalnosc dodatkowa.

    > Właśnie tak. Zazwyczaj jest to sama jednostka centralna bez zbędnych
    > gratów a niewygodne jest takie ciągłe przepinanie wszystkiego.

    Ale mowisz o LCD za 500 zeta + klaw za 20 i mysz za 20 ?
    To mozna wrzucic bezposrednio w koszty i nie myslec jak to
    zaklasyfikowac.
    Minus tego jest taki, ze przy konczeniu DG te 540zl zasili Ci remanent
    koncowy
    i bedzie od tego 10% podatek. Wiec lepszym wyjsciem byloby zrobienie z
    tego
    srodka trwalego i jednorazowa amortyzacja tych 540zl.
    Ale to najlepiej poczekac na Gotfryda albo innego wyjadacza,
    czy sie nie zapedzilem z uznaniem takiego zestawu za ST.

    > Będzie samochód prywatny. Rozliczany z kilometra do limitu który
    > podałem. No chyba że złe wartości znalazłem.

    Nie wiem, na kilometrowce sie nie znam, ale ZTCP to ten limit to jest
    gorny pulap
    kosztow, czyli odliczasz tyle ile wydales, nie wiecej niz limit
    kilometrowki.

    > Zastanawiałem się nad tym i chciałbym aby była to działalność B2B. :) A
    > tu wydaje mi się że VAT będzie atrakcyjniejszy dla potencjalnych
    > klientów.(?) Ale co z tego będzie to zobaczymy.

    Raczej dla Ciebie bedzie korzystniejszy - klient VAT z Twojej faktury
    sobie
    i tak odliczy, a dodatkowo Ty bedziesz mogl odliczyc VAT z zakupow.
    Gdyby serwisowal kompy "ludnosci"(B2C :-) ), to "ludnosc" sobie VATu
    nie odliczy,
    wiec jestes drozszy o ten VAT od konkurencji ktora na VAT nie weszla.

    > Kiedyś rodzice prowadzili DG i też mają niezbyt ciekawe zdanie na ten
    > temat. Poza tym dosyć regularnie przeglądam grupy p.s.p.p, p.b, p.p.d. i
    > podoba mi się.

    Ano, te grupy to skarbnica, gdyby ludzie wiedzieli ze cos takiego
    istnieje
    i dobrze tam gadaja, to 90% ksiegowych by zasililo posredniaki :)

    > A tak poza tym to z jakimi ustawami/rozporządzeniami się zapoznać. PIT i
    > VAT i ...???

    rozporzadzenie do KPiR, chyba ze wybierzesz ryczalt ale IMVHO ryczalt
    bylby 17%
    wiec sie nie oplaca bo te kosztow na te 2% chyba zawsze da sie
    nazbierac.
    Jesli bedziesz vatmanem to rozporzadzenie fakturowe, jesli nie
    bedziesz to rozporzadzenie
    o rachunkach :) No i archiwum grupy czytac czytac czytac :)

    Jak bedziesz sie orientowal w przepisach, to mozesz szukac powoli
    ksiegowego(albo doradcy podatkowego),
    i eliminowac od razu tych, ktorzy beda sie blaznic na prostych
    pytaniach.