    From: icek <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a potem ESTT
    Date: Wed, 09 Aug 2006 08:32:05 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A tak konkretnie?
    buduje sieci..
    kupiłem kilka np. switchy czy innych urządzeń aktywnych, lezały w
    kartonie, nie uzywałem ich do tej pory, ale zaczne je uzytkowac
    kazdy ze switchy kosztuje mniej ni 3,5 k
    przy zakupie tego, wrzuciłem to prosto w koszta, jednorazowo.
    wazne, ze każdy switch jest kompletny sam w sobie i może sam pracować,
    po podłączeniu do sieci.
    i teraz, chce/potrzebuje wrzucić te switche do EŚT bo będę ja używał
    dłużej niż rok na pewno.

    a co zrobić z np. kablami?
    tzn, kupuje kable do podłączenia dodatkowych komputerów, wrzucam je od
    razu w koszta (chyba ze kupuje kilka kartonów, wtedy ląduje to do EŚT)
    jest mi trudno rozróżnić co idzie na naprawe a co na rozwój/modernizacje..

    > Chodzi o to na jakiej podstawie owe "rzeczy" zostały zaliczone
    > w koszt. Bo jak to były "części do montażu" (a nie gotowa, używana
    > całość) to IMO kwalifikują się pod "materiały" (i wyleciały z kosztów
    > przy remanencie :))
    nie wyleciały przy remanencie :-)
    jednak zakupy były od stycznia tego roku.

> [...]
    > - ująć w kosztach jako "materiały" w kolumnie 10. Wtedy przy remanencie
    > (na przykład przy przełomie roku) toto "wyleci z kosztów", bo zostało
    > spisane w wartości remanentu!
    > - nie ujmować w kosztach w ogóle, jako "zakup przeznaczony na ST".

    > A jak sobie kiedyś obejrzałeś PIT-5 to nie mogłeś przeoczyć
    > osobnej pozycji dotyczącej tego przypadku, wprost powołującej
    > się na zacytowany artykuł ustawy a ściślej pkt. 4 ustępu 1,
    > ten zaczynający się " wpłacić, w terminie do 20 dnia tego
    > miesiąca, do urzędu skarbowego kwotę odsetek..."!
    tak, wiem :(
    dlatego pytam, jak mogę naprawić ten błąd :(

    --
    pozdros
    icek