eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszty a potem EST › Re: koszty a potem ESTT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a potem ESTT
    Date: Thu, 10 Aug 2006 22:57:33 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 85
    Message-ID: <Pine.WNT.4.60.0608102228210.3632@athlon>
    References: <eb97s3$mc$1@news.telbank.pl> <Pine.WNT.4.60.0608080837080.2712@athlon>
    <ebbvgq$6g5$1@news.telbank.pl> <Pine.WNT.4.60.0608092338510.3728@athlon>
    <ebg1hh$fmv$1@news.telbank.pl>
    NNTP-Posting-Host: ack66.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1155243616 10502 83.16.62.66 (10 Aug 2006 21:00:16 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Aug 2006 21:00:16 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Chomik/1.0.3.0
    In-Reply-To: <ebg1hh$fmv$1@news.telbank.pl>
    X-X-Sender: moj@[127.0.0.1]
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:167416
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 10 Aug 2006, icek wrote:

    > chodzi mi o to by "Wartość" firmy wzrosła..
    > tzn, by nie wyglądało że koszty działalności to 80% przychodu
    > chodzi mi to, ze chce ładnie wyglądać starając się o większy kredyt.

    Ha!
    Ale ćwieka zabijasz, było tak od razu ;)
    Mi wychodzi że ujmujesz co innego niż chcesz: ma wzrosnąć DOCHÓD,
    a nie WARTOŚĆ.
    Na KPiR "wartość firmy" nijak nie wynika z dokumentacji podatkowej!
    Oczywiście nie zaprzeczam że pewne elementy (np EŚT) można
    wykorzystać do próby zrobienia "wyceny wartości".
    Ale mi się zdaje, że głownym efektem o którym myślisz jest "wyrzucenie
    z kosztów" (w tej chwili) wartości owych switchy, wzrośnie zysk
    (i ilość podatku do zapłacenia :>) a w koszty ujmie się stopniowo
    amortyzację.
    Dobrze myślę? (niżej widzę że chyba nie, ale spytać nie zaszkodzi ;))

    > Nie widze problemów podatkowych w tym co robiłem do tej pory,

    ...oprócz nieprawidłowego zakwalifikowania "switchy w pudełkach" :>

    Kiedyś na grupie wskazywano, że przy kontroli US kontroler tak
    od niechcenia zwrócił uwagę że skoro paczka papieru dla drukarki
    nie jest rozpakowana czyli "przeznaczona do zużycia" to powinna
    figurować w "materiałach" a nie w kosztach ogólnych i na przyszłość
    nie powinni tak wot "wrzucać w koszty" czegoś co *nie służy
    prowadzeniu DG* jako "koszty inne" :> (jeszcze nie słuzy)
    Paczka papieru... a Ty piszesz najwyraźniej o kilkunastu tysiącach
    złotych. Hm...

    > zaległości
    > podatkowych nie było etc. ale chce zwiększyć wartość posiadanych srodków
    > trwałych.

    A bank interesuje się taką wartością? Nie wiedziałem :)
    To by znaczyło że interesuje Cię "zostawienie w kosztach" ;)

    > Taki jest mój cel i nie wiem jak to osiągnąć.

    Na mój rozum...
    Przyjmując że switche itp potraktujemy jako "materiały", i że
    zakup był w tym roku oraz że nie było remanentu, to ujęcie ich
    (w momencie zakupu) w kol. 10 nic nie zmieni w skutkach podatkowych.
    W takim układzie w momencie przeznaczenia ich do używania "w firmie"
    (a raczej: "przyjęcia do używania" jak chce ustawa, chodzi o to że
    musi mieć miejsce FAKTYCZNE rozpoczęcie używania a nie "przeznaczenie")
    pojawia się "tylko" pytanie: czy mozna potraktować je jako samodzielne
    ŚT (i zamortyzować jednorazowo) czy też trzeba je potraktować jako
    "całość" - sieć, która albo będzie amortyzowana samodzielnie albo
    jako część np. budynku (okres amortyzacji 50 lat :>).
    W tej sprawie ("czy switche mają być częścią czegoś") nie zajmuję
    stanowiska, po pierwsze nie wiem *do czego* mają słuzyć (być może
    jako ... materiały do realizacji zlecenia o czym było :> ale
    wtedy *nie* będą ST!) po drugie... pocztałbym z chęcią różnych
    opinii, może komuś na grupie by się chciało...

    Oczywiście takie postąpienie oznaczałoby:
    - korektę w momencie zakupu na "stan prawdziwy" czyli wywalenie z kol.
    14 a ujęcie w kol. 10
    - ujęcie WP w EŚT
    - poddanie amortyzacji.

    Przyznam że *nie jest* dla mnie oczywiste, czy w takim przypadku należy
    w momencie "wyjęcia" towarów z przeznaczeniem na EST skorygować wydatki
    na towary handlowe (kol. 10) wpisując wartość ujemną - sam tak kiedyś
    zrobiłem, ale przepisu wskazać nie umiem bo... bo ustawa w ogóle nie
    zajmuje się zaliczaniem zakupu towarów w koszty (bo to jest wyjątek
    od zasady "zaliczania w koszt w momencie przychodu", wyjątek właściwy
    tylko dla KPiR!) zaś w rozporządzeniu... nie widze.
    Być może wolno zostawić tak aż do remanentu, niemnej fakt że aż do
    remanentu mógłby wystąpić "podwójny koszt" - raz z zaliczenia zakupow
    towarów, drugi raz z amortyzacji - bardzo mi się nie podoba (podejrzewam
    że USowi również) stąd sam korygowałem.
    *Wydaje mi się* że znalazłem (wtedy!) takie wskazanie (żeby skorygować)
    zrobione przez Orkę lub Maddy - ale głowy nie dam.
    Uzasadnieniem jest fakt że dokonujemy niejako "korekty zakupu", bo
    zakup PRZESTAJE być "kosztem poniesionym na towar" i zaczyna podlegać
    pod art.23.1.1.b ustawy o podatku dochodowym (a ta ma pierwszeństwo
    przed rozporządzeniem o KPiR o ile jest sprzeczność).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.08.06 21:20 icek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1