eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkikoszty a potem EST › Re: koszty a potem ESTT
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.telbank.pl!
    not-for-mail
    From: icek <i...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty a potem ESTT
    Date: Thu, 10 Aug 2006 23:20:01 +0200
    Organization: BPTNet - http://www.telbank.pl
    Lines: 137
    Message-ID: <ebg7u1$hdm$1@news.telbank.pl>
    References: <eb97s3$mc$1@news.telbank.pl> <Pine.WNT.4.60.0608080837080.2712@athlon>
    <ebbvgq$6g5$1@news.telbank.pl> <Pine.WNT.4.60.0608092338510.3728@athlon>
    <ebg1hh$fmv$1@news.telbank.pl> <Pine.WNT.4.60.0608102228210.3632@athlon>
    NNTP-Posting-Host: bacek.backiel.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.telbank.pl 1155244801 17846 194.88.155.44 (10 Aug 2006 21:20:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...telbank.pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Aug 2006 21:20:01 GMT
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.5 (Windows/20060719)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.60.0608102228210.3632@athlon>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:167423
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 10 Aug 2006, icek wrote:
    >
    >> chodzi mi o to by "Wartość" firmy wzrosła..
    >> tzn, by nie wyglądało że koszty działalności to 80% przychodu
    >> chodzi mi to, ze chce ładnie wyglądać starając się o większy kredyt.
    >
    > Ha!
    > Ale ćwieka zabijasz, było tak od razu ;)
    :-)

    > Mi wychodzi że ujmujesz co innego niż chcesz: ma wzrosnąć DOCHÓD,
    > a nie WARTOŚĆ.
    tzn, dochód pozostanie na tym samym poziomie, bo te switche bym wrzucał
    do EŚT i amortyzował (tak robie teraz i w US powiedziano mi że jest ok)

    > Na KPiR "wartość firmy" nijak nie wynika z dokumentacji podatkowej!
    > Oczywiście nie zaprzeczam że pewne elementy (np EŚT) można
    > wykorzystać do próby zrobienia "wyceny wartości".
    tak robi bank w moim przypadku, tzn zrobił tak jeden bank odmawiając mi
    kredytu..

    > Ale mi się zdaje, że głownym efektem o którym myślisz jest "wyrzucenie
    > z kosztów" (w tej chwili) wartości owych switchy, wzrośnie zysk
    > (i ilość podatku do zapłacenia :>) a w koszty ujmie się stopniowo
    > amortyzację.
    chce je jednorazowo amortyzowac, podatek bedzie taki sam, ale wzrośnie
    wartość ŚT posiadanych. Mało tego, powstanie dodatni wskaźnik inwestycji
    (na to zwraca się uwagę starając się o dofinansowanie z UE a licze na
    atak w 2007 :-) a juz wnioski jakies pisałem dla siebie..

    > Dobrze myślę? (niżej widzę że chyba nie, ale spytać nie zaszkodzi ;))
    nie :-)

    >
    >> Nie widze problemów podatkowych w tym co robiłem do tej pory,
    >
    > ...oprócz nieprawidłowego zakwalifikowania "switchy w pudełkach" :>
    tak

    >
    > Kiedyś na grupie wskazywano, że przy kontroli US kontroler tak
    > od niechcenia zwrócił uwagę że skoro paczka papieru dla drukarki
    > nie jest rozpakowana czyli "przeznaczona do zużycia" to powinna
    > figurować w "materiałach" a nie w kosztach ogólnych i na przyszłość
    > nie powinni tak wot "wrzucać w koszty" czegoś co *nie służy
    > prowadzeniu DG* jako "koszty inne" :> (jeszcze nie słuzy)
    > Paczka papieru... a Ty piszesz najwyraźniej o kilkunastu tysiącach
    > złotych. Hm...
    :(

    >
    >> zaległości podatkowych nie było etc. ale chce zwiększyć wartość
    >> posiadanych srodków trwałych.
    >
    > A bank interesuje się taką wartością? Nie wiedziałem :)
    niestety tak..
    pozatym, moge wskazac, wydatki na ŚT jako moja "wpłata początkowa"
    bo nie ma sensu oszczędzić kase, podzielić się chojnie z Państwem, po to
    by mieć 20% kredytu..

    > To by znaczyło że interesuje Cię "zostawienie w kosztach" ;)
    w kosztach zostac, bye nie płacić podatku
    a EŚT by wzrosła wartość moich inwestycji..

    >
    >> Taki jest mój cel i nie wiem jak to osiągnąć.
    >
    > Na mój rozum...
    > Przyjmując że switche itp potraktujemy jako "materiały", i że
    > zakup był w tym roku oraz że nie było remanentu, to ujęcie ich
    > (w momencie zakupu) w kol. 10 nic nie zmieni w skutkach podatkowych.
    > W takim układzie w momencie przeznaczenia ich do używania "w firmie"
    > (a raczej: "przyjęcia do używania" jak chce ustawa, chodzi o to że
    > musi mieć miejsce FAKTYCZNE rozpoczęcie używania a nie "przeznaczenie")
    ok..
    > pojawia się "tylko" pytanie: czy mozna potraktować je jako samodzielne
    > ŚT (i zamortyzować jednorazowo)
    tak robie

    cała sieć jest amortyzowana już (światłowody etc)

    czy też trzeba je potraktować jako
    > "całość" - sieć, która albo będzie amortyzowana samodzielnie albo
    > jako część np. budynku (okres amortyzacji 50 lat :>).
    amortyzuje sieć AFAIR 10 lat :-)

    > W tej sprawie ("czy switche mają być częścią czegoś") nie zajmuję
    > stanowiska, po pierwsze nie wiem *do czego* mają słuzyć (być może
    > jako ... materiały do realizacji zlecenia o czym było :> ale
    > wtedy *nie* będą ST!) po drugie... pocztałbym z chęcią różnych
    > opinii, może komuś na grupie by się chciało...
    kumam


    >
    > Oczywiście takie postąpienie oznaczałoby:
    > - korektę w momencie zakupu na "stan prawdziwy" czyli wywalenie z kol.
    > 14 a ujęcie w kol. 10
    > - ujęcie WP w EŚT
    > - poddanie amortyzacji.
    chce zrobić z tego jednorazową amortyzację..

    >
    > Przyznam że *nie jest* dla mnie oczywiste, czy w takim przypadku należy
    > w momencie "wyjęcia" towarów z przeznaczeniem na EST skorygować wydatki
    > na towary handlowe (kol. 10) wpisując wartość ujemną - sam tak kiedyś
    > zrobiłem, ale przepisu wskazać nie umiem bo... bo ustawa w ogóle nie
    > zajmuje się zaliczaniem zakupu towarów w koszty (bo to jest wyjątek
    > od zasady "zaliczania w koszt w momencie przychodu", wyjątek właściwy
    > tylko dla KPiR!) zaś w rozporządzeniu... nie widze.
    kumam..

    > Być może wolno zostawić tak aż do remanentu, niemnej fakt że aż do
    > remanentu mógłby wystąpić "podwójny koszt" - raz z zaliczenia zakupow
    > towarów, drugi raz z amortyzacji - bardzo mi się nie podoba (podejrzewam
    > że USowi również) stąd sam korygowałem.
    kumam

    > *Wydaje mi się* że znalazłem (wtedy!) takie wskazanie (żeby skorygować)
    > zrobione przez Orkę lub Maddy - ale głowy nie dam.
    > Uzasadnieniem jest fakt że dokonujemy niejako "korekty zakupu", bo
    > zakup PRZESTAJE być "kosztem poniesionym na towar" i zaczyna podlegać
    > pod art.23.1.1.b ustawy o podatku dochodowym (a ta ma pierwszeństwo
    > przed rozporządzeniem o KPiR o ile jest sprzeczność).
    hmm

    najgorsze, że coraz mniej kumam jak rozwiązać ten problem...
    no i to że księgowym nie jestem :(
    ino się trochę tym interesuje zarządzając firmą i pisząc wnioski o
    support z UE
    no i by wartość ŚT wzrosła mi :-)


    --
    pozdros
    icek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1