  • Data: 2006-10-31 16:28:08
    Temat: Re: koszty inicjacyjne DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 31 Oct 2006, PiotrB. wrote:

    > No dobrze, łapię zasadę. Na konkretnym przykładzie:
    > Ponisłem inne koszty przed założeniem działalności i nie wpisałem do KPiR.
    > np. mam tu fakturę za zakup firmowej domeny internetowej
    > i hostingu dla firmowej strony www, i fakturę za szyld na budynek.

    No to do określenia jest, czy takie zakupy wchodzą w zakres prowadzania
    DG czy nie. Może ujmę inaczej: czy one *stanowią* prowadzenie DG?
    Po prawdzie wydaje się, że jest mało prawdopodobne żeby ktoś uznał
    że tak jest. Ale literalnie... widzisz różnicę w zakupie hali
    fabrycznej i "firmowej" strony www? ;)
    Definicja DG nie jest ścisła :( na poziomie szczegółów i w tym problem,
    IMO. Czynności podejmowane w celu uzyskania przychodu "w sposób
    zorganizowany i cišgły" IMO stanowią właśnie "działalność".

    > Daj znać jeśli źle kombinuję:)

    Ale nie podejmę się powiedzieć gdzie jest granica między nieprowadzeniem
    DG a 'jużprowadzeniem' DG. A składać samemu na siebie dowód (w postaci
    uznania dokumentu świadczącego o "jużprowadzeniu" przed terminem
    zgłoszonym w US i ZUS jako "rozpoczecie") mogłoby nie być dobrym
    pomysłem. Ale to już "każdy za siebie" :)
    Uznaje się że "zakupy uboczne" (jakaś pieczątka albo co) mogą być,
    myślę że szyld też by mógł :]

    pzdr, Gotfryd