  • 1. Data: 2003-03-19 07:28:55
    Temat: koszty uzyskania - 1443,96 czy 1443,90 ?
    Od: g...@p...onet.pl

    Otrzymałem z pracy PIT-11 w którym w części E.1. w pozycji 35 wpisano koszty
    uzyskania dochodu: 1443,96.
    W rzeczywistości zakład pracy znajduje się w innej miejscowości niż adres
    mojego zamieszkania (ok. 70km) więc przysługują mi podwyższone koszty uzyskania
    (powinien być zaznaczony kwadrat numer 3 w części D PiT-11).

    W objaśnieniach jednak piszą, że:
    "Roczne zryczałtowane koszty uzyskania przychodów z tytułu
    stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku
    pracy oraz pracy nakładczej, nie mogą przekroczyć:

    - w przypadku uzyskiwania przychodów z jednego stosunku
    pracy (stosunków pokrewnych), jeżeli miejsce stałego lub
    czasowego zamieszkania podatnika jest położone poza
    miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik
    nie uzyskuje dodatku za rozłąkę - 1.443 zł 90 gr (120 zł 33 gr
    miesięcznie), "

    Księgowa policzyła mi koszty 12 x 120 zł 33gr = 1443 zł 96 gr i takie mam
    wpisane w pozycji 35 PIT-11. Czy moge taką kwote przepisać do pozycji 46 PIT-
    37 ? Czy też powinienem sobie je zmniejszyć do 1443 zł 90 gr ? W końcu jestem
    tylko głupim podatnikiem który przepisuje to co mu mądra księgowa wyliczyła z
    odpowiednich kratek w jednym formularzu do odpowiednich kratek w drugim. Czy US
    będzie sie mmnie czepiał o coś takiego ? A jeśli tak to czy sie odczepi jak im
    pokaże że tak mi Zakład Pracy wyliczył na PIT-11 ?
    Wbrew pozorom te nieszczęsne 6 gr powoduje że przy zaokrągleniu podstawy
    opodatkowania do pełnego złotego mam podstawę o 1 zł większą niż bez tych 6
    groszy.

  • 2. Data: 2003-03-19 09:27:22
    Temat: Re: koszty uzyskania - 1443,96 czy 1443,90 ?
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > opodatkowania do pełnego złotego mam podstawę o 1 zł większą niż bez tych
    Nie czepiaj się tak bardzo księgowej bo kup w stosunku miesięczym liczyła
    prawidłowo a poniważ taki stowaowała więc w pit-11 wpisała to co liczyła
    miesięcznie a rocznie wyszło 6 gr różnicy i to ty w pit-roczny wpisujesz
    maksymalnie ile można a nie przepisujesz z pit-11 .Piszesz coś pracy poza
    miejscowością zamieszkania więc możesz sobie w rocznym zastosować wyżesze
    koszty.Chyba że coś żle zrozumiałam
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-19 09:29:01
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miejscowością zamieszkania więc możesz sobie w rocznym zastosować wyżesze
    ---------------------------------
    Poprawiam się już nic nie podwyższy bo masz już podyższone.Sorry
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-19 11:51:50
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > miesięcznie a rocznie wyszło 6 gr różnicy i to ty w pit-roczny wpisujesz
    > maksymalnie ile można a nie przepisujesz z pit-11

    Ale te księgowe to są ...
    Też jestes księgową ? :-)
    Dzięki za oświecenie mnie ciemnego.

    J.

  • 5. Data: 2003-03-19 12:05:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 19-03-2003 12:51, Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:

    > Ale te księgowe to są ...
    Ty nie do księgowej ale do sejmy zgłaszaj zastrzeżenia.
    Księgowa ma obowiązek policzyc Ci koszty miesięcznie, z dwoma miejscami
    po przecinku i na picie wpisac dokladnie to co odliczyła.
    A nasi ustwodawcy dali taki limit kosztów rocznych który sie przez 12
    nie dzieli bez reszty. I teraz biedny podatnik nie może bezmyslnie
    przepisac danych z pita-11. Widocznie taka była intencja ustawodawcy. ;-)

    > Dzięki za oświecenie mnie ciemnego.
    Istnienie księgowych nie zwalnia od myslenia...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl