    From: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty uzyskania - 1443,96 czy 1443,90 ?
    Date: Wed, 19 Mar 2003 10:27:22 +0100

    news:7173.0000026c.3e781c36@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku
    > pracy oraz pracy nakładczej, nie mogą przekroczyć:
    >
    > - w przypadku uzyskiwania przychodów z jednego stosunku
    > pracy (stosunków pokrewnych), jeżeli miejsce stałego lub
    > czasowego zamieszkania podatnika jest położone poza
    > miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik
    > nie uzyskuje dodatku za rozłąkę - 1.443 zł 90 gr (120 zł 33 gr
    > miesięcznie), "
    >
    > Księgowa policzyła mi koszty 12 x 120 zł 33gr = 1443 zł 96 gr i takie mam
    > wpisane w pozycji 35 PIT-11. Czy moge taką kwote przepisać do pozycji 46
    PIT-
    > 37 ? Czy też powinienem sobie je zmniejszyć do 1443 zł 90 gr ? W końcu
    jestem
    > tylko głupim podatnikiem który przepisuje to co mu mądra księgowa
    wyliczyła z
    > odpowiednich kratek w jednym formularzu do odpowiednich kratek w drugim.
    Czy US
    > będzie sie mmnie czepiał o coś takiego ? A jeśli tak to czy sie odczepi
    jak im
    > pokaże że tak mi Zakład Pracy wyliczył na PIT-11 ?
    > Wbrew pozorom te nieszczęsne 6 gr powoduje że przy zaokrągleniu podstawy
    > opodatkowania do pełnego złotego mam podstawę o 1 zł większą niż bez tych
    6
    > groszy.
    Nie czepiaj się tak bardzo księgowej bo kup w stosunku miesięczym liczyła
    prawidłowo a poniważ taki stowaowała więc w pit-11 wpisała to co liczyła
    miesięcznie a rocznie wyszło 6 gr różnicy i to ty w pit-roczny wpisujesz
    maksymalnie ile można a nie przepisujesz z pit-11 .Piszesz coś pracy poza
    miejscowością zamieszkania więc możesz sobie w rocznym zastosować wyżesze
    koszty.Chyba że coś żle zrozumiałam
    Wiola