    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: krus i zus - kto obroni tych co mają dg ?
    Date: Wed, 24 Sep 2008 23:37:33 +0200

    On Tue, 23 Sep 2008, Maciek wrote:

    > pawelj pisze:
    [...wycięte...]
    > zarabiających mniej. Osobiście wolę politykę takich małych kroków, niż
    > obłożenie wszystkich rolników ZUS'em - zaraz się okaże, że 3/4 z nich i
    > tak trzeba dotować, bo nie mają z czego tego ZUS'u zapłacić.

    Wychodzi, że najtrudniejsze jest zauważenie nie zauważania przez
    WSZYSTKICH tego, że krawca, szewca czy szklarze jakoś nikt nie
    ma zamiaru "dotować".
    Nie widzisz tego absurdu, o którym pisze pawelj?
    Ci szewcy co pozamykali warsztaty to inni bezrobotni niż
    rolnicy?

    > Bo nas (jak widać) stać na płacenie ZUS :-)

    Nie widać.
    Nie widać tych, których nie było stać.
    Ciebie (widać) stać, mnie (widać) stać, Pawła (widać) stać.
    Ale to tak jak z rolnikami: niektórych stać.

    Co z resztą?
    O ile wiem, b. wicepremier (Lepper) regularnie porusza sprawę "to
    dajcie rolnikom pełną księgowość i niech płacą od dochodu".
    Dlaczego szewcy tak nie mogli i nie mogą?
    Przecież Paweł o to pyta.

    Pomijam taki drobiazg, że pierwsza z brzegu awantura rozpętałaby
    się po pierwszej klęsce. Susza/powódź/przymrozki itp.
    Przecież pomoc państwowa i gminna na cele DG stanowi niewątpliwy
    przychód z tej DG, prawda?

    Pomijam już spory poziom niespójności, któremu zdaje się jakaś
    regulacja unijna usiłuje już zapobiec - przecież pomoc (państwowa
    i gminna) powinna przysługiwać (o ile się uzna, że w danym przypadku
    powinna przysługiwać, bo tu też jest nieco abusurdów) TAK SAMO
    tym co są ubezpieczeni i tym co nie są ubezpieczeni, a *nie*
    *zastępować* ubezpieczenie! (tego, że w razie klęski ubezpieczenie
    nie pokrywa WSZYSTKICH szkód i nie zabezpiecza "powrotu do
    życia" nie podważam).

    pzdr, Gotfryd