eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiksiegowanie f-ry bez dowodu wplaty i placenie z pryw. konta? › Re: ksiegowanie f-ry bez dowodu wplaty i placenie z pryw. konta?
    From: Arsen99 <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ksiegowanie f-ry bez dowodu wplaty i placenie z pryw. konta?
    Date: Thu, 20 Dec 2007 06:19:09 -0800 (PST)

    > Ale po co zgłaszałeś? Z tego co mi wiadomo, to na zgłoszone mają wpływać
    > WPŁATY związane z Twoją działalnoscią. To, jak płacisz w wiekszosci US nie
    > interesuje.
    > Ba, tak myślę ze to zgłoszenie moze szkodzić, bo US wystąpi np. do banków z
    > pytaniem, dlaczego bank ich nie powiadomił oTwoim koncie do prowadzenia
    > działalnosci (a chyba musi, jak i Ty). I wtedy bank może np. wypowiedzieć Ci
    > umowę za korzystanie z konta niezgodne z przeznaczeniem.

    No sprawa ta nie jest do końca wyjaśniona. Należy posiadać
    przynajmniej jedno konto firmowe, natomiast rachunków prywatnych
    wykorzystywanych w działalności można mieć wiele. Pytanie powstaje czy
    zgłaszać je czy nie. Gdzieś wyczytałem, że jeżeli danego rachunku
    prywatnego używa się w celach działalności należy o tym powiadomić US.
    Oczywiście bank pewnie może wymówić umowę, jednak oni też chcą mieć
    pieniądze i wpływy na rachunek, wydaje mi sie że nie koniecznie trzeba
    mieć od razu konto firmowe żeby przyjmować wpłaty firmowe. I tak
    naprawdę wole zadrzeć z bankami, że wykorzystuje konto do działań
    firmy, niż z US, że nie powiadomiłem ich, że mam jeszcze jakieś konto
    na które przyjmuje wpłaty. Na razie nikt sie nie przyczepił, więc
    niech tak będzie....