  • 11. Data: 2006-12-04 10:01:30
    Temat: Re: ksiegowanie polisy samochodowej
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale w pdop tak było również poprzednio!!

    No wlasnie nie było. Wynikało to jedynie z ustawy o rachunkowości i
    wpływu na wynik bilansowy, ale akurat przy ubezpieczeniach (bo to
    głównie jest na międzyokresowych) można było załozyć, że wynik bilansowy
    co roku będzie taki sam.

  • 12. Data: 2006-12-04 10:10:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Dec 2006, gonia wrote:

    > No wlasnie nie było.

    Hm... a myślałem że to w pdop zawsze tak akuratnie... :)
    Thx!
    To skąd pomysły o "dzieleniu na okresy" brały się (poprzenio) *w ogóle*?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-12-04 12:11:00
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > To skąd pomysły o "dzieleniu na okresy" brały się (poprzenio) *w ogóle*?
    >
    >no własnie z ustawy o rachunkowości, króra nakazywała takie dzielenie ze
    względu na prawidłowe ustalenie wyniku finansowego. Dopiero w ostatnim
    czasie pojawiły sie głosy, że skoro nie ma to wpływu w rozliczeniu za
    okres, bądź kwoty są niewspółmierne, to można z tego zrezygnować.
    I dlatego nie ma nic do rzeczy, czy dotyczyło to prawnych czy fizycznych.
    Dochód miał byc ustalony na podstawie prawidłowo prowadzonych ksiąg,
    przy czym przy kpr można było posiłkować się przepisami z uor.
    Ale sama ustawa jako taka nie mówiła nic o dzieleniu proporcjonalnym.

    jest:
    4. Koszty uzyskania przychodów są potrącalne tylko w tym roku
    podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty uzyskania
    poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące
    przychodów roku podatkowego oraz określone co do rodzaju i kwoty koszty
    uzyskania, które zostały zarachowane, chociaż ich jeszcze nie
    poniesiono, jeżeli odnoszą się do przychodów danego roku podatkowego,
    chyba że ich zarachowanie nie było możliwe; w tym przypadku są one
    potrącalne w roku, w którym zostały poniesione.

    a będzie:
    4d. Koszty uzyskania przychodów, inne niż koszty bezpośrednio
    związane z przychodami, są potrącalne w dacie ich poniesienia. Jeżeli
    koszty te dotyczą okresu przekraczającego rok podatkowy, a nie jest
    możliwe określenie, jaka ich część dotyczy danego roku podatkowego, w
    takim przypadku stanowią koszty uzyskania przychodów proporcjonalnie do
    długości okresu, którego dotyczą.

    tego punktu nie ma w obowiązującej ustawie, czyli podobnie jak w pdof