    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ktory limit kosztow uzyskania przychodu
    Date: Tue, 11 Mar 2003 11:20:57 GMT

    Pięknego dnia Tue, 11 Mar 2003 10:30:36 +0100, Maddy
    <m...@e...com.pl> zakodował:

    >Np. dopiero po monicie podałes że nie pracowałeś w obydwu firmach
    >jednocześnie - wczesniej podałes kiedy zacząles pracowac w drugiej, o
    >terminie zwolnienia z pierwszej nie było ani słowa.

    Oj Maddy - przeczytaj pierwszą linijkę pierwszeg postu w tym wątku.

    Wracając do tematu - nie zdziwiłbym się, gdyby różne US różnie to
    interpretowały. Mam podobną sytuację, z tym, że pracowałem do końca
    lutego (ale jeszcze w marcu wypłacili mi odprawę i ekwiwalent za
    urlop) w jednej firmie a od marca w innej. Koszty w pierwszej miałem
    do marca włącznie (chociaż w marcu nie przepracowałem tam ani jednego
    dnia - ale program pewnie uznał, że skoro była wypłata, to koszty
    trzeba naliczyć).
    Ponieważ też się zastanawiałem co z tym zrobić, poszedłem z PITem
    wypytać. Pani stwierdziła "dodawać". To akurat moim zdaniem w ogóle
    nie wchodzi w grę - 2x koszty uzyskania w marcu. Co najwyżej można by
    policzyć za marzec koszty wieloetatowca, ale ja asekurancko wziąłem
    "pojedyncze zwykłe" - te parę groszy nie jest warte ciągania po
    urzędach w razie wątpliwości.

    Chociaż tak zacząłem się zastanawiać z "praktycznego" punktu widzenia.
    W marcu US dostał podatek od obydwu firm, w PIT 11 w pierwszej firmie
    mam "do 31 marca" (też pewnie program tak sobie ustala). Teraz IMHO
    jedynym sposobem na to, żeby US dowiedział się, że nie pracowałem
    jednocześnie w 2 firmach jest świadectwo pracy. Czy US może zarządać w
    razie kontroli przedstawienia świadectwa pracy??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775