  • 11. Data: 2003-09-13 12:14:17
    Temat: Re: kurde jak powinno byc z tym eksportem? - pomocy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "mm0101" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bjuqim$aos$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > kochani, prosze, jaki kurs zastosowac wg. was?
    >
    > Mariusz

    Do dochodowego wg mnie możesz zastosować
    średni NBP z dnia uzyskania przychodu
    a jeśli ktoś potrafi udowodnić, że to to samo,
    to może być też średni NBP z dnia wystąpienia
    obowiązku podatkowego.
    Kurs wg SAD jest na pewno niepoprawny,
    ale najbardziej klarowny i prosty w użyciu.
    (przynajmniej dla mnie)

  • 12. Data: 2003-09-15 06:11:36
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w

    > Chciałem tylko zwrócić uwagę na głupotę
    > tego nowego zapisu (obowiązek podatkowy
    > w dochodowym w eksporcie)
    > Wyobraź sobie sytuację, w której
    > wystawiasz fakturę np 29 dnia miesiąca,
    > dokonujesz odprawy 30 dnia,
    > i do 20 następnego miesiąca
    > nie wiesz czy towar wyjechał
    > z kraju 31 dnia miesiąca czy
    > 1 dnia następnego miesiąca
    > i czy był to przychód w miesiącu
    > poprzednim czy bieżącym.
    > A jak potwierdzenie nie przyjdzie,
    > bo się np zgubi, to co? Przychodu nie ma
> [...]
    --------------------------------
    Cef pozwolisz że ci dam do przeczytania odpowiedż ze strony Izby Skarbowej w
    Łodzi na twoje wątpliowści co do zaliczenia przechodu .Wiem mnie też boli
    jak mam robić te kombinacjie ale to sa przepisy.
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=893
    Pozdrawiam Wiola

  • 13. Data: 2003-09-15 06:21:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    boli
    > jak mam robić te kombinacjie ale to sa przepisy.

    Tego się właśnie spodziewałem.
    Dzięki.

  • 14. Data: 2003-09-15 06:57:07
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > obowiązku podatkowego.
    > Kurs wg SAD jest na pewno niepoprawny,
    > ale najbardziej klarowny i prosty w użyciu.
    --------------------------------
    Też uważam że kurs SAD odprawy nie jest właściwy ale tak na 100 % i z
    przedstawieniem podstawy prawnej mam kłopot .Wiem że to nie jest odpowiedż
    ale ja stosuje do Vat ( a mam zwrot prawie co miesiąc i kontrole tez częstko
    z tego tytułu) kurs NBP średni z przekrocznia granicy dawno temu
    stosowaliśmy SAD odprawy i któraś kontrola stwierdziła że jest
    nieprawidłowy( ale to było kilka lat temu).
    Pozdrawiam Wiola

  • 15. Data: 2003-09-15 07:38:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > boli
    >
    > Tego się właśnie spodziewałem.
    > Dzięki.

    A dzieje się coś złego
    jeśli podatnik wie, że wyjechało
    w danym miesiącu, ale nie ma potwierdzenia
    wywozu i ujmuje w przychodach z datą faktury?