    From: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: miesieczna odprawa - jak podstawa prawna ???
    Date: Thu, 7 Feb 2002 13:41:20 +0100

    Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:3C626E43.E85A75E7@inzbud.pl...
> [...]
    19)

    http://www.portal.pl/tpi/run?n=baza_aktow_prawnych&p
    2=D19900004_0019D1996002

    > A odprawa to mu się należy 3 miesięczna, jeżeli miał 3 miesiące
    > wypowiedzenia.
    > No chyba że to nie były ustawowe 3 miesiące, tylko wynikały z dobrej
    > woli pracodawcy.
    > Maddy

    Ale zgodnie z tym artykułem poniżej (z ww. ustawy) to chyba tylko wtedy,
    jeżeli jego łączny staż pracy u wszystkich pracodawców wynosi 20 lat i
    więcej:

    Art. 8. 1. Pracownikowi, z którym został rozwiązany stosunek pracy z
    przyczyn, o którym mowa w art. 1 ust. 1 i 2, przysługuje odprawa pieniężna.
    2. Odprawa pieniężna przysługuje w wysokości:
    1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie
    mniej niż 10 lat,
    2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie 10
    lat, lecz mniej niż 20 lat,
    3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik przepracował łącznie 20
    lat i więcej.
    Odprawę pieniężną ustala się według zasad obowiązujących przy obliczaniu
    ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy. Wydatki z tego tytułu są
    pokrywane ze środków zakładu pracy.

    Kasia