    From: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: moment zaliczenia kosztów
    Date: Wed, 05 Dec 2007 13:34:15 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Mon, 3 Dec 2007, Waldemar Fras' wrote:
    >
    > Pętelkę z przywitaniami trochę przytnę :)

    > Czyli "ogólne" :)

    > A ktoś pisał, że musisz to deklarować? :O
    > Nie, podatnik "na KPiR" musi *stosować* jedną z zasad - ale *deklarować*
    > tego nigdzie nikomu nie trzeba, taka rozpusta!
    > No, chyba że ew. kontroler zapyta :)
    > I oczywiście nie dotyczy to zakupów "ogólnych" - te idą z dniem
    > wystawienia f-ry.
    > Ustawę masz tu:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-d
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    > ...i rzuć szczegółowiek okiem na art.22 .5, .6 (z naciskiem na słowa "pod
    > warunkiem"!) tudzież .6b
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (KPiR)
    Może nakreślę bardziej. Chodzi o to, że teraz robię zakupy w związku z
    otwarciem DG. W tym roku zapewne nie będę miał żadnego przychodu. Także
    rok zakończyłbym stratą.
    Niekorzystne dla mnie będzie to, że jak ten rok zamknę stratą, to w
    następnym będę mogł odliczyć z tej straty polowę (itd).

    Czy nie ma możliwości w sposób legalny, na to by ten koszt został
    uwzględniony w przyszłym roku dopiero w momencie jak działalność
    przyniesie jakąkolwiek korzyść (przychód).

    Z VAT wszystko cacy bo leci w nieskończoność, ale chodzi mi o dochodówkę:)

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'