    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: moment zaliczenia kosztów
    Date: Thu, 6 Dec 2007 11:25:01 +0100

    On Wed, 5 Dec 2007, Waldemar Fras' wrote:

> [...]
    [...]
    > Może nakreślę bardziej. Chodzi o to, że teraz robię zakupy w związku z
    > otwarciem DG. W tym roku zapewne nie będę miał żadnego przychodu. Także rok
    > zakończyłbym stratą.
    > Niekorzystne dla mnie będzie to, że jak ten rok zamknę stratą, to w następnym
    > będę mogł odliczyć z tej straty polowę (itd).
    >
    > Czy nie ma możliwości w sposób legalny, na to by ten koszt został
    > uwzględniony w przyszłym roku dopiero w momencie jak działalność przyniesie
    > jakąkolwiek korzyść (przychód).

    Widzę taką, że te koszty które *można* uznało by się za środki trwałe
    i poddało "normalnej" amortyzacji.
    W takim układzie czytasz art.22i.5 np. tu:
    http://www.gofin.pl/5,36,28354,0.html

    Oczywiście później nie da się już amortyzować jednorazowo, acz dla kompa
    można zastosować "przyspieszoną".
    Druga możliwość, w tym samym przypadku, to NIE przyjmowanie do
    użytkowania w tym roku, lecz "przyjęcie" w styczniu 2008 i amortyzacja
    jednorazowa.

    Co ciekawsze, zasada "wydatki poniesione na ich nabycie stanowiš wówczas
    koszty uzyskania przychodów w miesišcu oddania ich do używania" dotyczy
    również wyposażenia (sprawdź w ustawie, art.22d.1).
    Właśnie zaczynam się zastanawiać, czy zapis 22d.1 może stanowić
    wyłączenie dla wymogu art.22 nie tylko w zakresie *daty* zaliczenia
    w KUP, ale również *zasady*, a wtedy miałbym przechlapane u grupo-
    wiczów ;)

    pzdr, Gotfryd