  • Data: 2002-01-10 08:34:46
    Temat: Re: najem
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    bdra napisał(a):

    > wynajmuje mieszkanie
    > nie skaladam zadnych pitow w ciagu roku (pit 5)
    > czy teraz zlozyc pit 5 czy wykazac te dochody w pit 36?
    > czy dochody tylko otrzymane czy te ktore powinnam otrzymac (wynikajace z umowy?)
    Z tytuły wynajmu nieruchomości ciązy na tobie obowiązek składania PIT5
    i osprowadzania zaliczek.
    Najlepiej teraz złożyć wszystkie zaległe PIT5. Mam nadzieje że
    zaliczki na podatek płaciłaś/łeś? Bo jeżeli nie to należy je jak
    najszybciej zapłacić z odsetkami (liczonymi osobno dla zaliczki za
    każdy miesiąc).
    Jeżeli wykażesz te dochody w picie rocznym to US zaraz się
    zainteresuje skąd masz dochody z najmu jeżeli nie składałaś/łeś pitów
    w ciągu roku (albo jeszcze, co gorsza, nie płaciłaś/łeś zaliczki).
    Jako osoba fizyczna wynajmująca nieruchomość, wykazujesz czynsze
    faktycznie otrzymane.

    Inny wyjściem jest nie ujawnianie dochodów, ale tej metody nie
    polecam.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk