  • 1. Data: 2004-06-24 10:13:27
    Temat: niemiecka faktura vat, wrzucenie w koszty
    Od: "kozik" <kozik23(at)gazeta.pl>

    witam,
    Prowadze dzialalnosc gosp. ,czy na podstawie niemieckiej faktury vat 16%
    moge wrzucic w koszty przedmiot?
    moze ktos sie na tym zna bo ja nie za bardzo :-(
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-24 10:19:02
    Temat: Re: niemiecka faktura vat, wrzucenie w koszty
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    "kozik" <kozik23(at)gazeta.pl> pisze:

> [...]
    > moge wrzucic w koszty przedmiot?
    > moze ktos sie na tym zna bo ja nie za bardzo :-(

    mysle, ze to ciekawy problem....

    a kto jest wskazany jako kupujacy i kto chce "wrzucic" ?

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-06-24 10:27:52
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbe9qm$8a1$8@galaxy.uci.agh.edu.pl>, Boguslaw Szostak wrote:

    > mysle, ze to ciekawy problem....
    >
    > a kto jest wskazany jako kupujacy i kto chce "wrzucic" ?

    I jeszcze bym spytal czy jest jakis dowod ze ten przedmiot dotarl do
    Polski ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-06-24 10:36:57
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    CzeslawEm. pisze:

    > I jeszcze bym spytal czy jest jakis dowod ze ten przedmiot dotarl do
    > Polski ?

    zaraz sie nam od Madzi dostanie.....

    Mysle, ze sa dwie mozliwosci...

    Podatnik nabyl na wlasne potrzeby w niemczech cos ima ichnia fal\kture..
    teraz chce to wykorzystac w dg i zastanawia sie czy ta faktura jest podstawa
    do ustalenia wp...

    Podatnik w ramach dg ......
    (wewnatrzwspolnotowe nabycie towarow)

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-06-24 11:30:45
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Dnia pewnego pojawił się post od CzeslawEm. <n...@d...slp.peel>:

    > I jeszcze bym spytal czy jest jakis dowod ze ten przedmiot dotarl do
    > Polski ?

    No ale po co taki dowód? Dowód byłby potrzebny Niemcowi, gdyby ten chciał
    zastosować stawkę 0%.

    Tyle tylko, że polski podatnik sobie tego VATu nie odliczy, ale za to
    wartość brutto faktury może być kosztem (o ile oczywiście faktura jest
    wystawiona na niego).

    P.

  • 6. Data: 2004-06-24 14:08:44
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <cbee15$gqj$1@opal.futuro.pl>, Paszczak wrote:

    > Tyle tylko, że polski podatnik sobie tego VATu nie odliczy, ale za to
    > wartość brutto faktury może być kosztem (o ile oczywiście faktura jest
    > wystawiona na niego).

    ano. tyle ze wtedy to bym wykorzystal niemiecka fakture do ustalenia
    wartosci rynkowej a wprowadzil przedmiot do ST na podstawie dowodu
    wewnetrznego. Niby to samo ale dla US moze byc BAARDZO duza roznica.
    Nie mowie ze to jest prawidlowe. Mowie jak JA bym kombinowal.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl