    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 3 May 2012 23:39:45 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: nota korygująca

    On Thu, 3 May 2012, Marzena wrote:

    > Wystawiłam fakturę VAT, wysłałam i dopiero potem zauważyłam, że jest w niej
    > błąd: błędna data sprzedaży.
    > Z tego co sie dowiedziałam - taki błąd koryguje się nota korygującą.

    Nie tylko.

    > Czy będąc wystawcą faktury - mogę wystawić tę notę?

    Nie. "oczywiscie nie".

    > Z tego co wygooglałam - może zrobić to tylko nabywca,

    Tak i nie - pytanie brzmi: *CO* moze zrobić tylko nabywca.
    Odpowiedz: "wystawic notę VAT".

    To nie jest odpowiedz na pytanie "jakim dokumentem wystawca
    faktury może poprawić błędna datę sprzedaży" ;)

    Hint:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,1626,5
    1600,20110401,szczegolowe-zasady-wystawiania-faktur-
    dane-ktore-powinny.html
    +++
    § 14.
    1. Fakturę korygujšcš wystawia się również, gdy podwyższono cenę
    po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
    stawce lub kwocie podatku
    <BACZNOSC!>
    bšdŸ w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
    <spocznij>
    ---

    pzdr, Gotfryd