    From: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nowe stawki i skale
    Date: Mon, 5 Jan 2004 11:50:51 +0100

    W liście nadanym Mon, 5 Jan 2004 10:01:58 +0100 "TH" <i...@t...com.pl>
    pisze:

    > Skala podatkowa ta sama, ale zmieniają się :
    > K U P - 102,25 zł miesięcznie tj rocznie 1227 zl
    > zaliczka na podatek dochodowy od umów zleceń i o dzieło zmniejsza się z 20
    > % na 19%
    > Zlikwidowano ryczałtowy podatek od drobnych umów do 146 zł (to znika
    > wogóle)
    > Dochód nie podlegający opodatkowaniu 2 790 zł.
    > W ZUS zmienia się zdrowotne z 8% na 8,25% ale od podatku dalej 7,75

    Wydawało mi się, że od 1 stycznia zmieniają się stawki kilometrówki,
    sprawdziłem i NIE.

    Wg Rozporządzenia Min. Pracy itd, z 19 grudnia 2002 (DU Nr 236 z 30.12.2002,
    poz.1990) stawki zmieniają się (paragraf 9) od 1-go dnia miesiąca
    następującego po opublikowaniu ustawy budżetowej. Zmiana będzie
    automatyczna i zgodna z planowanym średniorocznym wskaźnikiem cen towaów i
    usług.

    W projekcie ustawy budżetowej na 2004 (uchwalona przez Sejm, obecnie w
    Senacie: http://www.senat.gov.pl/k5/pos/prace.htm ) w Art.25 prognozuje się,
    że wskaźnik ten wyniesie 102.0%.

    Czyli jeżeli Senat nie zmieni, Prezydent podpisze i opublikują w DU to od
    następnego miesiąca stawki będą większe o 2%.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --