  • 1. Data: 2004-11-09 20:20:54
    Temat: od kiedy zaczyna się urlop macierzyński
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Temat troche nie związany z grupą ale może ktoś będzie wiedział
    Od kiedy rozoczyna się urlop macierzyński?
    Czy jeżeli dziecko urodziło się np 09 listopada to pierwszy dzień urlopu
    przypada na 9 listopada czy na 10?

    Ze stron ZUS-u nic nie wynika a w kodeksie pracy nie ma napisane od kiedy
    rozpoczyna się urlop.
    Czy może ktos mnie poratowac jakimś mądrym przepisem?
    Z góry dzięki

    PawełJ

  • 2. Data: 2004-11-09 23:19:31
    Temat: Re: od kiedy zaczyna się urlop macierzyński
    Od: "Ryszard G" <rysXgar@.op.pl>

    PawełJ napisał(a):
> [...]
    > Od kiedy rozoczyna się urlop macierzyński?
    > Czy jeżeli dziecko urodziło się np 09 listopada to pierwszy dzień urlopu

    Na dzień porodu. Tu 9 listopada.

    > Ze stron ZUS-u nic nie wynika a w kodeksie pracy nie ma napisane od kiedy
    > rozpoczyna się urlop.
    > Czy może ktos mnie poratowac jakimś mądrym przepisem?

    Tylko kodeks pracy.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2004-11-10 00:09:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2004, PawełJ wrote:
    [...]
    >+ Czy jeżeli dziecko urodziło się np 09 listopada

    ...o 23:59...

    >+ to pierwszy dzień urlopu
    >+ przypada na 9 listopada czy na 10?

    ..szczególnie jeśli pracownica była w pracy ;)

    >+ Ze stron ZUS-u nic nie wynika a w kodeksie pracy nie ma napisane od kiedy
    >+ rozpoczyna się urlop.

    Albo tu, albo na .prawo było w ciągu jakichś 3 tygodni :)
    coś o tym że ów urlop może się zacząć PRZED urodzeniem dziecka.
    Chyba była mowa o 2 tygodniach...
    Łamali sobie głowę jak dojść do owych 2 tygodni i co zrobić
    ja później poród się opóźni :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-10 07:11:41
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    listopada to pierwszy dzień urlopu

    > Na dzień porodu. Tu 9 listopada.

    > Tylko kodeks pracy.
    W Kodeksie Pracy nie pisze. Pisze tylko, że może się rozpocząć 14 dni
    wcześniej.
    A mi chodzi o to jak późno się może zacząć.