eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Materały handlowe ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2004-11-09 17:06:06
    Temat: Materały handlowe ...
    Od: "gusi" <g...@s...com>

    Witam!

    Mam kilka pytań związanych z KPiR, VAT i materiałami handlowymi.

    1. Czy można bez problemu wykorzystać w prowadzonej działalności towar
    zakupiony jako materiał handlowy? Czy wymaga to jakiegoś dokumentu
    wewnętrznego?

    2. To samo pytanie tylko w drugą stronę ... czy można bez problemu sprzedać
    coś z wyposażenia firmy (nie ST) i jak jest z podatkiem i VATem, jeśli
    sprzedaż odbywa się poniżej kosztów zakupu. Np. sprzedaż mebla, który uległ
    w pewnym stopniu zniszczeniu w wyniku użytkowania.

    3. Czy przy sprzedaży towaru poniżej wartości zakupu (towar przeleżał rok na
    półce i jego cena znacznie spadła) podatek i VAT odprowadza się od ceny
    zakupu, czy sprzedaży?

    4. Czy w remenencie rocznym wpisuje się tylko materiały handlowe, czy
    również całe wyposażenie firmy? Czy taki remanent sporządza się według
    cen zakupu, czy według aktualnej wartości towaru.

    Gusi.


  • 2. Data: 2004-11-10 00:06:18
    Temat: Re: Materały handlowe ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Nov 2004, gusi wrote:

    > + Witam!
    > +
    > + Mam kilka pytań związanych z KPiR, VAT i materiałami handlowymi.
    > +
    > + 1. Czy można bez problemu wykorzystać w prowadzonej działalności towar
    > + zakupiony jako materiał handlowy? Czy wymaga to jakiegoś dokumentu
    > + wewnętrznego?

    Ja bym spytał "a co to jest 'w prowadzonej działalności'" ??
    Bo towary handlowe i MATERIAŁY, czyli "coś co służy bezpośrednio
    do PRODUKCJI" AFAIK traktuje się RAZEM.
    Czyli 15 ton piasku z czego 10 sprzedano dalej a 5 zużyto na
    budowie nie wymaga IMO "przeksięgowania" :)
    Ale z zakupionych 4 kart graficznych do komputera - jeśli 3 sprzedano
    a 1 włożono do "firmowego" PCta (w EST lub EW) - to owa 1 powinna
    być przeksięgowana z "10" na "14". IMO. To jeszcze z 3000 pierwszych
    postów wyczytanych, chyba Orki :)

    > + 2. To samo pytanie tylko w drugą stronę ... czy można bez problemu sprzedać
    > + coś z wyposażenia firmy (nie ST) i jak jest z podatkiem i VATem, jeśli
    > + sprzedaż odbywa się poniżej kosztów zakupu.

    No przecież to będzie "normalne"... !

    > + 3. Czy przy sprzedaży towaru poniżej wartości zakupu (towar przeleżał rok na
    > + półce i jego cena znacznie spadła) podatek i VAT odprowadza się od ceny
    > + zakupu, czy sprzedaży?
    > +
    > + 4. Czy w remenencie rocznym wpisuje się tylko materiały handlowe, czy
    > + również całe wyposażenie firmy? Czy taki remanent sporządza się według
    > + cen zakupu, czy według aktualnej wartości towaru.

    Ech... a rozporządzenie o prowadzeniu KPiR już masz "zaliczone" ? ;)
    Jak nie to czytać :)
    Tam jest przepis o "przecenie"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1