  • 1. Data: 2004-11-09 16:16:47
    Temat: Srodki trwale, odpisy amortyzacyjne itp. sprawy
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Witam!

    Czy w przypadku zaarowno Pelnej ksiegowosci jak i ksiazki P i R ewidencja
    Srodkow trwalych wyglada tak samo (odpisy amortyzacyjne itp) ?
    Zakupilem Abc Small biznessu (ryczalt + ksiazka PiR) i nie wiem czy moge
    skorzystac z tamtego opisu odnosnie srodkow trwalych. (nie chodzi o
    zaksiegowanie bo to umiem)

    P.

  • 2. Data: 2004-11-10 12:25:33
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    no to moze inaczej zapytam :-)

    Oto fragment z mojej ksiazki do pelnej ksiegowosci ( z 2001 roku )
    dotyczacy amortyzacji srodkow trwalych.
    Chcialbym wiedziec czy ustawy ktore weszly/zostaly zmienione po 2001 roku
    cos w tej sprawie zmienily (w tym fragmencie)
    czy to wszystko jest aktualne.

    http://cpp.g5.pl/st1.jpg
    http://cpp.g5.pl/st2.jpg
    http://cpp.g5.pl/st3.jpg

    (po powiekszeniu wszystko widac)

    Pozdrawiam
    p.

  • 3. Data: 2004-11-10 17:58:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ Chcialbym wiedziec czy ustawy ktore weszly/zostaly zmienione po 2001 roku
    >+ cos w tej sprawie zmienily (w tym fragmencie)

    Na pewno:
    - nie ma już "gmin objętych bezrobociem" (i stawki x3)
    - jest możliwość *obniżenia* stawek, i to aż do zera

    >+ czy to wszystko jest aktualne.

    Jeśli chodzi o amortyzację *podatkową* to pierwsze słyszę
    o dopuszczalności metody progresywnej oraz nturalnej....
    w .pl przynajmniej....
    Nadto mi się "amortyzacja przyspieszona" zdecydowanie kojarzy
    ze zwiększonym współczynnikiem niż z metodą degresywną :[

    [warning: jam KPiR !]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-11 09:10:13
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Na pewno:
    > - nie ma już "gmin objętych bezrobociem" (i stawki x3)
    > - jest możliwość *obniżenia* stawek, i to aż do zera

    abc small biznessu 2004 strona 143 amortyzacja przyspieszona drugi myslnik
    (sprzecznosc- ksiazka jest aktualna, z tym ze do K P i R oraz ryczaltu)

> [...]
    > Nadto mi się "amortyzacja przyspieszona" zdecydowanie kojarzy
    > ze zwiększonym współczynnikiem niż z metodą degresywną :[

    hmm

    > [warning: jam KPiR !]
    [o wlasnie i tu haczyk, w pelnej ks. moze byc nieco inaczej. A strasznie
    jest to zakrecone, zwlaszcza koszty
    wedlug dzialalnosci (zespol 5) :) ]

    P.

  • 5. Data: 2004-11-11 09:10:56
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    --Ps.

    ale ok, zapytam pozniej mojej starej nauczycielki od rachunkowosci, mysle
    ze ma to dosc dobrze opanowane :)

    P.

  • 6. Data: 2004-11-11 22:00:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Nov 2004, Przemek R. wrote:

> [...]
    >+ (sprzecznosc- ksiazka jest aktualna, z tym ze do K P i R oraz ryczaltu)

    Wybacz, ja NIE MAM taj książki.
    Co tam napisali ?
    Cofam "brak stawki x3" - faktycznie jest.
    Za to gmin nie ma :> - poprzedni (AFAIR) MF zapowiedział że "nie wyda
    rozporządzenia i już". I nie wydał. W .pl jak widać możliwe.

    >+ > [warning: jam KPiR !]
    >+ [o wlasnie i tu haczyk, w pelnej ks. moze byc nieco inaczej.

    Ale przepisy podatkowe NADAL obowiązują :)
    O ile wiem (jest tu jakiś PK podatkolog ? :)) to część rozliczeń
    (w tym amortyzację) można (a czasem NALEŻY :>) prowadzić
    rozbieżnie dla podatków i wyniku finansowego.
    Nie bić jak użyłem nieprawidłowego słownictwa proszę... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-11-12 07:39:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale przepisy podatkowe NADAL obowiązują :)
    > O ile wiem (jest tu jakiś PK podatkolog ? :)) to część rozliczeń
    > (w tym amortyzację) można (a czasem NALEŻY :>) prowadzić
    > rozbieżnie dla podatków i wyniku finansowego.

    Zdecydowanie należy. Tak naprawdę należy każdy środek trwałay
    przeanalizowac pod katem intensywności planowanej eksploatacji,
    żywotności, czasu przydatności w warunkach szybkiego postępu
    technicznego i na tej podstawie wyznaczyć sposób amortyzacji księgowej.
    Księgowa amortyzacja może być taka sama jak podatkowa, ale tylko przez
    przypadek.
    W praktyce biegli często akceptują stosowanie tylko amortyzacji
    podatkowej, chyba że przepisy podatkowe powoduja że amortyzacja nijak
    się ma do okresu użytkowania składnika majątku. Ale roznica musi być
    naprawdę wielka i kwota istotna (np. bardzo droga nowa maszyna
    zamortyzowana w prawie 90% bo kupiona w styczniu a jej przeciętny
    prognozowany czas użytkowania to np. 10 lat).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813