  • 1. Data: 2004-11-09 15:17:45
    Temat: olej napedowy (diesel) a vat
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Witam!
    Czy jesli auto jezdzi na olej napedowy, nie spelnia wzoru Lisaka i:
    a) stanowi srodek trwaly
    b) nie stanowi srodka trwalego, ale jest wykorzystywane w DG

    to moge odliczyc vat od ceny paliwa? Kiedys bylo mozna, ale nie wiem jak
    jest teraz.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2004-11-09 19:21:16
    Temat: Re: olej napedowy (diesel) a vat
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "BaLab" <b...@p...com> wrote in message
> [...]
    > b) nie stanowi srodka trwalego, ale jest wykorzystywane w DG
    >
    > to moge odliczyc vat od ceny paliwa? Kiedys bylo mozna, ale nie wiem jak

    w obu przypadkach nie możesz odliczyć VAT, a w przypadku (b) musisz
    prowadzić kilometrówkę, żeby wpisać w koszty fakturę za paliwo

    Magdi

  • 3. Data: 2004-11-09 21:26:56
    Od: mallu <m...@o...pl>

    BaLab napisał(a):
> [...]
    > b) nie stanowi srodka trwalego, ale jest wykorzystywane w DG
    >
    > to moge odliczyc vat od ceny paliwa? Kiedys bylo mozna, ale nie wiem jak

    I jeszcze musisz pamiętać, że po 1 maja w deklaracji VAT-7 wykazujesz
    kwotę podatku naliczonego od paliw silnikowych, która nie podlega
    odliczeniu od podatku należnego. W tym celu prowadzi się rejestry tychże
    zakupów
    mallu