  • 1. Data: 2004-11-09 21:06:58
    Temat: jubileusz firmy
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Witam!
    Szef chce zorganizować jubileusz 15-lecia firmy (a przy okazji swoje
    imieniny ;-)
    Zaproszeni mają być różne osoby, większość to nasi kontrahenci
    (przedstawiciele firm, które kupują u nas usługi, dostawcy itd.). Koszty
    imprezy będa wynosić ok. 30-50 tys. zet, część to usługi (typu najem sali na
    imprezę), część to będą zakupy materiałowe (woda, ciasteczka itd.)
    Oczywiście szef sądzi że uda się to wpakować w koszty, ale ja mam poważne
    wątpliwości.

    - Czy zatem będzie to można uznać za kup, czy jedynie w ramach limitu RiR?
    - Czy od przekazania na cele RiR trzeba zapłacić VAT (czyli odliczyć przy
    zakupie i wystawić fv wewnętrzną na przekazanie)?
    - Co z VAT od usług, czy te usługi też się obecnie przekazuje?

    to takie pytania jakie nasuwają mi się na wstępie

    pozdrawiam
    Magdi

  • 2. Data: 2004-11-09 21:36:50
    Temat: Re: jubileusz firmy
    Od: mallu <m...@o...pl>

    Magdalena napisał(a):
> [...]
    > - Co z VAT od usług, czy te usługi też się obecnie przekazuje?
    >
    > to takie pytania jakie nasuwają mi się na wstępie

    Jeżeli podciągniemy to pod spotkanie informacyjne dot. nowych produktów
    to trzeba to zaksięgować na R&R limitowaną. VAT od przekazania na R&R,
    jeżeli odliczam to naliczam, od usług również. Nie wiem jak duża jest
    Twoja firma, a może pomyśleć o jakimś szkoleniu dla pracowników? A może
    impreza integracyjna z ZFŚS? Jedno jest pewne trzeba pomyśleć prędzej co
    z tym chcecie zrobić, żeby w treści faktur nie pojawiły się usługi lub
    produkty których nie chcecie...
    mallu

  • 3. Data: 2004-11-09 22:39:53
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "mallu" <m...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > impreza integracyjna z ZFŚS? Jedno jest pewne trzeba pomyśleć prędzej co
    > z tym chcecie zrobić, żeby w treści faktur nie pojawiły się usługi lub

    to raczej odpada, firma jest mała (11 zatrudnionych), nie ma ZFŚS, w tę
    stronę wg mnie nie da rady. Rozumiem, że nie widzicie szans na koszty
    nielimitowane?

    Magdi

  • 4. Data: 2004-11-09 23:09:49
    Od: mallu <m...@o...pl>

    Magdalena napisał(a):
> [...]
    >

    > to raczej odpada, firma jest mała (11 zatrudnionych), nie ma ZFŚS, w tę
    > stronę wg mnie nie da rady. Rozumiem, że nie widzicie szans na koszty

    nie, gdyż takie spotkania są skierowane do konkretnych firm i osób,
    dlatego właśnie R&R limitowana wchodzi w grę,
    mallu

  • 5. Data: 2004-11-10 12:13:35
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > nie, gdyż takie spotkania są skierowane do konkretnych firm i osób,
    > dlatego właśnie R&R limitowana wchodzi w grę,
    A czy cos stoi na przeszkodzie, aby zrobic "spotkanie publiczne" - troche
    reklam, bannerow itd... - a potem i tak wiadomo, kto ma zostac, a kto... isc
    do domu:-)
    Nie ma limitow, ewentualne kilka tysiecy na plakaty itp. na miescie sie
    pewnie znajdzie (tym bardziej, ze masz limit 30-50kPLN czyli spory i
    elastyczny) i polaczy sie i przyjemne i pozyteczne.

    Pozdrawiam
    LG