  • 1. Data: 2004-11-09 14:40:59
    Temat: wyrok SN a 23 marca 1999
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Szukam pełnego tekstu wroku Sądu najwyższego z dn. 23 marca 1999.
    Wyrok dotyczył art 203KH (mówi że art. ten nie dotyczy umów zawieranych
    z członkami zarządu poza pełniona funkcją).

    Będę bardzo wdzięczna za jakis link, plik, może być skan.

    Maddy z nożem na gardle

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2004-11-09 16:39:55
    Temat: Re: wyrok SN a 23 marca 1999
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > z członkami zarządu poza pełniona funkcją).
    >
    > Będę bardzo wdzięczna za jakis link, plik, może być skan.

    A jak już znajdziesz to zapodaj na grupę.
    Też jestem zainteresowany.

  • 3. Data: 2004-11-09 18:12:06
    Od: "Renegade" <r...@n...pl>

    > Szukam pełnego tekstu wroku Sądu najwyższego z dn. 23 marca 1999.
    > Wyrok dotyczył art 203KH (mówi że art. ten nie dotyczy umów zawieranych z
    > członkami zarządu poza pełniona funkcją).
    >
    >[...]

    Chodzi o wyrok SN z 23-03-1999 sygn. akt II CKN 24/98 ????
    Publikowany m. in. w :
    OSNC 1999/11 poz. 187

    Wokanda 1999/7 str. 4

    Biuletyn Sądu Najwyższego 1999/7 str. 6

    Glosa 1999/10 str. 32

    Monitor Prawniczy 1999/10 str. 30

    OSP 1999/12 poz. 219

    Rejent 1999/11 str. 156

    Orzecznictwo Sądów w sprawach Gospodarczych 1999/11-12 poz. 133 str. 25

    Radca Prawny 1999/6 str. 132

    Glosa 2000/3 str. 32

    Monitor Prawniczy 2000/4 str. 231

    Przegląd Prawa Handlowego 2000/6 str. 40

    Glosa 2000/9 str. 47

    Przegląd Sądowy 2000/7-8 str. 150

    Przegląd Sądowy 2000/9 str. 128

    Glosa 2000/10 str. 47

    Państwo i Prawo 2000/7 str 103

    Glosa 2000/12 str. 47 ??????????????

  • 4. Data: 2004-11-09 18:21:05
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cmqkup$rpj$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

> [...]
    > z członkami zarządu poza pełniona funkcją).
    >
    > Będę bardzo wdzięczna za jakis link, plik, może być skan.

    O to chodzi?

    II CKN 24/98 wyrok z dnia 23 marca 1999 r.
    1. Przepis art. 203 k.h. dotyczy umów między spółką a członkami zarządu,
    związanych ze sprawowaną funkcją członka zarządu, a nie umów zawieranych
    przez spółkę z członkami zarządu działającymi jako osoby fizyczne, a
    więc poza pełnioną przez nich funkcją.
    2. Dopuszczalność zawarcia przez jednoosobową spółkę z o.o. umowy
    sprzedaży nieruchomości powinno wynikać z treści pełnomocnictwa w formie
    notarialnej, a jej brak skutkuje nieważność umowy.
    3. Do reprezentacji jednoosobowej spółki z o.o. przy zawarciu takiej
    umowy ma zastosowanie przez analogię przepis art. 108 k.c.

    http://www.sn.pl/orzecznictwo/9907/1_1_2.html

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2004-11-10 10:38:43
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dziękuję wszystkim za szybką pomoc.
    Ten wyrok daje mi mocny argument do ręki ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813