  • Data: 2005-06-27 17:37:41
    Temat: Re: odliczanie VAT-u za czesci samochodowe
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > 4a. brak jest podstawy prawnej do uznania za KUP DG składnika
    > nie nabytego "w celu uzyskania przychodu" (danego rodzaju)
    > o ile nie jest to ST - a przecież ja tej drukarki nie nabyłem
    > "w celu DG" !, odpada więc zaliczenie jej (celem uznania
    > za KU|P|) jakąkolwiek metodą do wyposażenia

    Tylko o to pytałem.

    > A tu to bym całkiem poważnie rozważał twoje argumenty.

    Ufff.

    > Nieprawda. Jakim prawem firma używa jego samochodu ?

    Twierdziłeś że stan prawny nie jest istotny, tylko cel wlania paliwa.....
    Widzę niekonsekwencję.

    > ...tu zgoda (że "to samo dotyczy"). IMO w obu przypadkach brak podstawy
    > do uznania że to jest koszt *firmy*.
    > Jeśli to jest koszt firmy - to znaczy że FIRMA korzystała z samochodu
    > PRACOWNIKA.

    No a nie korzystała?

    > Na jakiej podstawie prawnej, pytam ?

    Zapewne jakaś podpasi...

    > Jeśli korzysta z użyczonego - to pytam czy wykazała koszt użyczenia ;>

    Wykazała.
    Pracownik ma to zwrócone w kiloemtrówce, która zawiera WSZELKIE koszty
    samochodu, także nabycia (amortyzacji).

    > Jeśli najęła - to pytam w którym miejscu pracownik zapłacił podatek
    > od najmu ?? ;>
    > Nie, IMO to *pracownik* korzysta z samochodu do własnych celów.

    Zakładasz że własnym celem pracownika jest wykonanie polecenia o wyjeździe
    służobowym?

    > Na czyj cel są ponoszone.

    Ja nie mam wątpliwości że jazda własnym autem w podróż służbową to cel
    firmy, a nie własny cel pracownika.

    > Ale pod warunkiem iż może wykazać w jaki sposób LEGALNIE z niego
    > korzystała !

    Sugerujesz że instytucja kilometrówki za wykorzystanie własnego auta do
    potrzeb służbowych jest nielegalna?

    > Mam pytanie: w jakim celu wobec tego korzsta z auta (swojego)
    > ów pracownik ?

    W celu zawiezienia swojego tyłka w miejsce w które został delegowany an ten
    przykład.

    > Tak sobie rozważam czy nie powinien podlegać
    > pod VAT :>

    Nawet jeśli - raczej nie ma możliwości zavatowania swojego pracodawcy....

    i sprawa zrobiłaby się prosta: niech wybierze czy
    > chce zwolnienia czy nie.
    > Oczywiście w ramach najmu (swojego pojazdu) a nie prowadzenia
    > swojej DG :>

    No to już lepiej - i chyba bardziej zgodne z prawdą.

    > ...tylko jeśli to *firma* wynajmuje od pracownika.
    > A nie jeśli *pracownik* korzysta do realizacji własnej umowy o pracę.

    Jednocześnie realizując cele firmy, co jak wcześniej zeznawałeś jest
    warunkiem koniecznym i wystarczającym do zaliczenia powstałych kosztów w KUP
    przez firmę.

    > Oczywiście.
    > Tyle że podatnik nie musi zrobić NIC żeby z własnego samochodu KORZYSTAĆ
    > do prowadzenia własnej DG !!!

    A pracownik w tym celu musi się zgodzić (a raczej nie odmówić).

    > Natomiast biorąc CZYJŚ samochód do wykorzystywania w DG automatacznie
    > bierze się na głowę mnóstwo kłopotów - od konieczności wykazania
    > przychodu lub podstawy opodatkowania zaczynając...

    Niemniej nie o tym mówimy.
    Podstawa do wrzucenia w koszty jest ta sama.

    > Problemem powodującym niemożność odliczenia VAT jest "cywilność" :]
    > umowy o pracę. A to PRACOWNIK korzysta z pojazdu,

    Jasne.

    > nie PRACODAWCA.

    A jakie to ma znaczenie?
    Jeśli robi to dlatego żeby jego firma osiągnęła przychód...?

    > Bo liczą się:
    > - CEL korzystania
    > - LEGALNE ZASADY wykorzystania.

    Dowiedź że takie korzystanie przez firmę z samochodu jest nielegalne....

    > A korzystać z CZYJEGOŚ bez komplikacji formalnych się nie da.

    Być może.
    Ale komplikacje formalne nie zmieniają celu jazdy.
    A IMO jest to rozwiązanie legalne, niezależnie od tego że MY nie potrafimy
    go zaklasyfikować.