    From: "eva" <l...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odsetki od naleznosci budzetowych
    Date: Mon, 30 Jun 2003 18:19:51 +0200
    Sender: o...@p...onet.pl@pa224.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > [...]
    przyznaję tutaj jest mój błąd bo chodzi oczywiście o dołączenie znaczka do
    zażalenia a nie postanowienia

> [...]
    > a) podania (żądania, wnioski, odwołania, zażalenia) i załączniki do podań,
    > Art. 2.
    > 1. Nie podlegają opłacie skarbowej:
    > 4) podania i załączniki do podań, których przedmiotem są skargi i wnioski
    > w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego; nie
    > dotyczy to pism określonych przez strony jako skargi, lecz będących w swej
    > istocie środkami odwoławczymi składanymi w toku instancji,
    > ----
    >

    > Czy zażalenie na postanowienie wobec tego w ogóle podlega pod

    moim zdaniem tak, zresztą odpowiedż jest w art.1 ust.1 pkt a, poza tym
    zażalenie powoduje uruchomienie drugiej instancji dla wydanego postanowienia
    i mieści się w szeroko pojętym środku odwoławczym (nie jest to moim zdaniem
    tożsame z odwołaniem)

    > Kwestię "co jeśli jest zasadne" mamy zresztą w innym miejscu:
    >

    > +++++
    > Art. 12.
    > 1. Opłata skarbowa, z zastrzeżeniem ust. 2 , podlega zwrotowi:
    > 1) od odwołania - jeżeli odwołanie to zostało w całości uwzględnione albo
    > decyzja, której odwołanie dotyczyło, została w innym trybie w całości
    > uchylona lub stwierdzono jej nieważność,
    > 2. Zwrot opłaty nie przysługuje, jeżeli zapłacona opłata skarbowa nie
    > przekracza 2 zł
    > ----
    >
    > Znaczy: 5 zł opłatę i tak da się odzyskać :)

    ja bym chyba odróżniła odwołanie od zażalenia, chociaż sama konstrukcja i
    wykładnia celowościowa tego przepisu legnie wtedy w gruzach, bo w przypadku
    wadliwej decyzji odzyskamy kasę a w przypadku wadliwego postanowienia już
    nie

    > pozdrowienia, Gotfryd

    pozdrav
    eva