    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odsetki od naleznosci budzetowych
    Date: Tue, 1 Jul 2003 01:15:06 +0200

    On Mon, 30 Jun 2003, eva wrote:
    [...]
    >+ przyznaję tutaj jest mój błąd bo chodzi oczywiście o dołączenie znaczka do
    >+ zażalenia a nie postanowienia

    Szczegół, nie czepiałem się tylko zacytowałem żeby było jasne
    o jakiej opłacie (za co) piszemy :)
    [...]
> [...]
    >+ > ....
    >+ > Art. 2.
    >+ > 1. Nie podlegajš opłacie skarbowej:
    >+ > ....
    >+ > 4) podania i załšczniki do podań, których przedmiotem sš skargi i wnioski
    >+ > w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego; nie
    [...]
    >+ > Czy zażalenie na postanowienie wobec tego w ogóle podlega pod
    >+ > opłatę ?
    >+
    >+ moim zdaniem tak, zresztą odpowiedż jest w art.1 ust.1 pkt a,

    Literalnie tak. Próbowałem dojść czy nazwa "zażalenie" jest właściwa,
    niezależnie jak procedura się nazywa - czy to nie jest "skarga w
    rozumieniu przepisów" :)

    >+ poza tym
    >+ zażalenie powoduje uruchomienie drugiej instancji

    A to prawda, że wtedy nie ma wyłączenia.
    [...]
    >+ > Kwestię "co jeśli jest zasadne" mamy zresztą w innym miejscu:
    >+ > +++++
    >+ > Art. 12.
    >+ > 1. Opłata skarbowa, z zastrzeżeniem ust. 2 , podlega zwrotowi:
    >+ > 1) od odwołania - jeżeli odwołanie to zostało w całoœci uwzględnione albo
    [...]
    >+ ja bym chyba odróżniła odwołanie od zażalenia, chociaż sama konstrukcja i
    >+ wykładnia celowościowa tego przepisu legnie wtedy w gruzach, bo w przypadku
    >+ wadliwej decyzji odzyskamy kasę a w przypadku wadliwego postanowienia już
> [...]

    Hm... Jakiś praktyk "od odzyskiwania 5 zł" :) się wypowie ?

    pozdrowienia, Gotfryd