  • 11. Data: 2008-07-20 11:54:01
    Temat: Re: okulary dla informatyka - w koszty?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 20 lipiec 2008 13:40
    (autor Marcin Krzyżanowski
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g5v87g$8eo$1@inews.gazeta.pl>):

    > Tristan pisze:
    > (..)
    > a kto prowadzi DG ? przecież nie jej teściowa ;)

    No i? Ale okulary kupuje dla siebie prywatnie, a nie do prowadzenia DG.

    > To jak z tym kaskiem ?
    > ubranie robocze jest kosztem czy nie jest ?

    Robocze tak, bo ono jest używane tylko w czasie roboty. Ale już garnitur
    nie, choćbyś twierdził, że używasz go wyłącznie do spotkań z klientami.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2008-07-20 13:16:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-20, Marcin Krzyżanowski <m...@g...pl> wrote:

    > a kto prowadzi DG ? przecież nie jej teściowa ;) To jak z tym kaskiem ?
    > ubranie robocze jest kosztem czy nie jest ?

    ---
    Czy można wrzucić w koszty okulary dla informatyka, bez których nie może
    pracować (na codzień również je nosi)?
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ---

    Podkreślone właściwe. IMVVVHO to dyskwalifikuje z kosztów.
    Ale ja tu sobie swobodnie dyskutuję tylko. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2008-07-20 13:17:48
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Dlatego najlepiej tego nie robić. Gra niewarta świeczki. Oszczędzisz 10zł,
    > ryzykujesz sporo.

    Oszczędziłabym kilkaset złotych w tym wypadku...

    > O, kolejna nadęta, co uważa, że tu jest darmowa poradnia... Doradcy
    > podatkowi w biurowcu obok koleżanko.

    A ktoś prosił o poradę prawną??? Prosiłam jedynie o pomoc w poszukiwaniu
    odpowiedzi na moje pytanie. Cóż, wiem, że są na tej grupie osoby, które nie
    czepiają się i odpowiadają w miarę możliwości bez zgryźliwości i wiele razy
    mi pomogły, a niektórzy korzystają z okazji, żeby komuś dogryźć...

    Pozdrawiam
    Barbara

  • 14. Data: 2008-07-20 13:20:03
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Podkreślone właściwe. IMVVVHO to dyskwalifikuje z kosztów.
    > Ale ja tu sobie swobodnie dyskutuję tylko. :)

    Czyli gdyby okulary były uzywane tylko i wyłącznie do pracy przy komputerze,
    możnay uznać je za koszt...
    Ok, dzięki wielkie.
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 15. Data: 2008-07-20 13:22:30
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    > Albo i 100.
    > A jak jeszcze VAT odpiszesz to i 200.

    No właśnie... Mogłabym w ten sposób zyskać nawet nieco więcej, bo okulary są
    z wszelakimi filtrami itp. Gdyby kosztowały 100zł nawet nie przyszłoby mi do
    głowy ich uznawać za koszt.
    Dzięki i pozdrawiam
    Barbara

  • 16. Data: 2008-07-20 13:27:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-20, Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote:

    [...]

    > Czyli gdyby okulary były uzywane tylko i wyłącznie do pracy przy komputerze,
    > możnay uznać je za koszt...
    > Ok, dzięki wielkie.

    Według mnie zależy to jednak od ewentualnego kontrolera. Jeden się
    doczepi, inny nie. Moim zdaniem coś co jest używane wyłącznie w firmie,
    i do pracy może za owy koszt być uznane. Z tego co słyszałem, to w mojej
    okolicy akceptują okulary, jeśli są stricte na fakturze oznaczone jako
    komputerowe.

    Ale tak po prawdzie, to lepiej się zapytać księgowych/doradców z własnej
    okolicy. Różne skarbówki, to różne praktyki. Sama musisz zdecydować czy
    warto, czy nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2008-07-20 13:52:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    > No moment, z 300zł odliczysz 200?

    Z 500 zł.

    > Ale niekoniecznie jako koszt uzyskania przychodu. Kupujesz dla siebie.

    Żona ma okulary, które używa wyłącznie do pracy przy kompie, w pracy.
    Do domu nawet ich nie przynosi.

  • 18. Data: 2008-07-20 14:39:22
    Od: <s...@a...pl>

    > Cóż, wiem, że są na tej grupie osoby, które nie
    > czepiają się i odpowiadają w miarę możliwości bez zgryźliwości i wiele razy
    > mi pomogły, a niektórzy korzystają z okazji, żeby komuś dogryźć...

    Ok, odpowiadam bez przykładów i sugestii: tak lub nie. Czy tak lepiej?

    Nikt poza tobą nie wie, co może być kosztem Twoim a co nie. W przypadku kontroli
    jeden "obroni" takie okulary, inny nie. Sama powiedziałaś że bedą one służyły
    takze celom osobistym. Tak jak slipy, o których napisałem na początku. Wg mnie
    takie okulary, nawet w przypadku informatyka, nie beda jego "odzieżą ochronną".

    Ale to też jest tak, jak z samochodem będącym ŚT. Nie wolno go używać na
    potrzeby osobiste (no chyba że do przychodu wrzucisz te używanie) a i tak każdy
    tak robi.

  • 19. Data: 2008-07-20 16:05:43
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > No właśnie... Mogłabym w ten sposób zyskać nawet nieco więcej, bo okulary
    > są
    > z wszelakimi filtrami itp.

    Nie znam się na okularach wcale, ale te filtry na które chcesz tyle wydać,
    to są w ogóle potrzebne w dobie monitorów LCD itp.

    boropi

  • 20. Data: 2008-07-20 16:24:58
    Od: r...@o...pl

    On 20 Lip, 18:05, "boropi" <b...@w...pl> wrote:

    > Nie znam się na okularach wcale, ale te filtry na które chcesz tyle wydać,
    > to są w ogóle potrzebne w dobie monitorów LCD itp.
    >
    > boropi

    Na moj gust nie - tez mam zafiltrowane okularsy i po przesiadce na
    matowe LCD
    zwykle niefiltrowane daja ten sam efekt.
    (ale nie sprawdzalem tego nigdzie, pisze o subiektywnym odczuciu)