  • 1. Data: 2004-12-22 14:55:55
    Temat: opłata za rejestrację VAT-R
    Od: "ash" <a...@p...net>

    Hej,
    Prowadzę od nie dawna własną działalności gospodarczej (KPiR, VAT).
    Podejrzewam, że temat ten przewijał się na tej grupie, ale nigdzie w
    archiwum nie mogłem się doszukać konkretów.
    Otóż, słyszałem, że opłatę jaką ponosi się przy rejestracji VAT-R można
    uznać za koszty poniesione w wyniku prowadzenia DG.
    Jeśli tak, to jak wspomnianą opłatę zaksięgować w KPiR - tzn. w którą
    kolumnę należy to wpisać? W "pozostałe wydatki" (kolumna 14)?

    Z góry dziękuję za ewentualną odpowiedź,
    Wesołych Świąt

    Ash

  • 2. Data: 2004-12-22 15:14:27
    Temat: Re: opłata za rejestrację VAT-R
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    ash wrote:

    > Jeśli tak, to jak wspomnianą opłatę zaksięgować w KPiR - tzn. w którą
    > kolumnę należy to wpisać? W "pozostałe wydatki" (kolumna 14)?

    Oczywiście tak

  • 3. Data: 2004-12-22 21:47:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, ash wrote:
    [...]
    >+ Podejrzewam, że temat ten przewijał się na tej grupie, ale nigdzie w
    >+ archiwum nie mogłem się doszukać konkretów.

    Aż sprawdziłem ;)
    Pytanie: "opłata koszt VAT group:*.podatki" (&safe=off mam wpisane do
    ustawień)
    Lista w sam raz, tak z półtorej strony (1280x1024 :))
    A na liście:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&th=3be0114bef9f2dc5&seekm=9anlog%24gum%241%40
    news.tpi.pl
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&th=f1d11571811732ae
    ...i sam siebie zacytuję na deser (jeszcze inny wątek):
    http://groups.google.pl/groups?q=op%C5%82ata+koszt+V
    AT+group:*.podatki&hl=pl&lr=&c2coff=1&safe=off&selm=
    Pine.WNT.4.58.0402030845150.-619161%40Athlon.portezj
    an.zabrze.pl&rnum=16
    +++ cytat +++
    >+ Ale to tylko czeœć problemu... druga częœć dotyczy faktu,
    >+ że opłaty zostały wykonane __przed__ rozpoczeciem działalnoœci.

    ...ale przy memoriale z zasady księguje się na okres którego koszt
    dotyczy, a przecież ów wpis nie dotyczy nieprowadzenia DG, IMHO :)
    --- koniec ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-23 09:00:22
    Od: "ash" <a...@p...net>

> [...]
    > ustawień)
    > Lista w sam raz, tak z półtorej strony (1280x1024 :))

    No ale zależy jeszcze jaką czcionkę masz ustawioną ;)
    Biję się w piersi - w takim razie niedokładnie poszukałem w archiwum.

    > +++ cytat +++
    >
    > ...ale przy memoriale z zasady księguje się na okres którego koszt
    > dotyczy, a przecież ów wpis nie dotyczy nieprowadzenia DG, IMHO :)

    No tak, w moim przypadku sytuacja jest jasna, formularz VAT-R złożyłem i
    opłatę wpłaciłem
    już _po_ rozpoczęciu działalności gospodarczej.

    Swoją drogą to zastanawia mnie jeszcze, czy do prawidłowego zaksięgowania
    takiej opłaty konieczne jest wypisanie tzw. dowodu wewnętrznego , czy
    wystarczy samo
    potwierdzenie wpłaty jakie dostałem od US.

    Pozdrawiam,
    Ash

  • 5. Data: 2004-12-23 10:46:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Dec 2004, ash wrote:
    [...]
    >+ Swoją drogą to zastanawia mnie jeszcze, czy do prawidłowego zaksięgowania
    >+ takiej opłaty konieczne jest wypisanie tzw. dowodu wewnętrznego

    IMHO mogłoby być: rozp. ds. KPiR:
    2. Dowody, o których mowa w ust. 1, mogą dotyczyć wyłącznie:
    8) opłat uiszczanych znakami opłaty skarbowej oraz opłat
    sądowych i notarialnych,

    ...ale nie pamiętam w jakiej formie płaci się "za VAT" :) (czy to
    "opłata skarbowa")...

    >+ czy wystarczy samo
    >+ potwierdzenie wpłaty jakie dostałem od US.

    ...jest niedawny długaśny wątek :) "czy można w koszta" - MOOSHEL zwraca
    uwagę iż "operacja gospodarcza" to niekoniecznie "transakcja", więc
    jakby były wszystkie dane (a są - twoje i urzędu) to pewnie i bez
    DW by się obeszło... :)

    Jak to Maddy powiadała ? "Zbędny DW nie jest nierzetelnością a najwyżej
    nieprawidłowością więc można się przyczepić ale nie ukarać" czy jakoś tak ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2004-12-23 16:22:25
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jak to Maddy powiadała ? "Zbędny DW nie jest nierzetelnością a najwyżej
    > nieprawidłowością więc można się przyczepić ale nie ukarać" czy jakoś tak
    ? :)

    a mnie się jakoś wydaje, że koszty założenia firmy, bez względu na datę nie
    stanowią kosztów uzyskania przychodu....

  • 7. Data: 2004-12-23 20:30:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Dec 2004, Faust wrote:
    [...]
    >+ a mnie się jakoś wydaje, że koszty założenia firmy, bez względu na datę nie
    >+ stanowią kosztów uzyskania przychodu....

    No cóż... "każdy za siebie", jak powiadają :)
    Tyle że:
    1. prezentowane w prasie stanowiska doradzców są inne
    2. przytaczane czasami "urzędowe" odpowiedzi USów są inne
    3. jak to ładnie ująłeś: "koszty założenia firmy" - jeśli *one* nie
    stanowią "kosztu ogólnego" (czyli czegoś nie dającego się przypisać
    do konkretnej transakcji) to już chyba nic nie stanowi :) - przecież
    bez tych kosztów *żadnych* przychodów DG by nie było :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2004-12-24 07:43:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Faust wrote:

    > a mnie się jakoś wydaje, że koszty założenia firmy, bez względu na
    > datę nie stanowią kosztów uzyskania przychodu....

    Być może masz rację jeśli "koszty założenia firmy" rozumieć ściśle
    czyli np. koszty rejestracji sp. z o.o. poniesione przez wspólników.
    Napewno nie masz racji w wypadku "kosztów rejestracji i rozpoczęcia
    działalności gospodarczej przez osobę fizyczną"

  • 9. Data: 2004-12-27 07:33:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    jureq napisał(a):

    > Być może masz rację jeśli "koszty założenia firmy" rozumieć ściśle
    > czyli np. koszty rejestracji sp. z o.o. poniesione przez wspólników.

    Wspólnicy ponosza tylko koszty zawarcia umowy (notariusz). Koszty
    rejestracji ponosi spółka bo rejestracji dokonuje juz Zarząd ;-)
    O ile pod działaniaem starego KH koszty rejestracji były porblematyczne
    bo spółka nie istniała do momentu wpisu do rejestru a koszty rejestracji
    ponosili wspólnicy, o tyle nowy KSH wprowadził pełnoprawny podmiot
    gospodarczy pod nazwą "spółka z o.o. w organizacji" i ten podmiot ponosi
    koszty SWOJEJ rejestracji ;-)

    > Napewno nie masz racji w wypadku "kosztów rejestracji i rozpoczęcia
    > działalności gospodarczej przez osobę fizyczną"

    Popieram. ;-)
    W końcu osoba fizyczna ponosi koszty rozpoczęcia SWOJEJ działalności.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2004-12-28 18:42:04
    Od: "Black Peter" <b...@c...usunto.pl>

    Użytkownik "ash" <a...@p...net> napisał w wiadomości
    > Hej,
    > Otóż, słyszałem, że opłatę jaką ponosi się przy rejestracji VAT-R można
    > uznać za koszty poniesione w wyniku prowadzenia DG.
    >
    > Ash

    Witam
    podepnesie pod ten watek :) Kiedys pytalem i nie dostalem odpowiedzi.

    Rejestrowalem firme w czerwcu, wtedy pytalem w Skarbowym gdzie to 152zl mam
    wplacic i dostalem info ze w UM. Pytalem w UM i ne wiedzieli na jakie konto...
    Nie wplacilem w koncu. Co mi za to grozi? Czy tylko to ze nie dostane
    "Potwierdzenia zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT" (druk VAT-5)?? Nie
    jest mi on potrzebny wiec...

    pozdrawiam
    BP