11. Data: 2004-12-28 19:16:20
Temat:Re: opłata za rejestrację VAT-R
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Black Peter" <b...@c...usunto.pl> napisał w
wiadomości news:0OhAd.10819$BO5.9653@news.chello.at...

> Rejestrowalem firme w czerwcu, wtedy pytalem w Skarbowym gdzie to 152zl
> mam wplacic i dostalem info ze w UM. Pytalem w UM i ne wiedzieli na jakie
> konto... Nie wplacilem w koncu. Co mi za to grozi?

Obawiam się, że nie jesteś zarejestrowanym podatnikiem

Czy tylko to ze nie dostane
> "Potwierdzenia zarejestrowania podmiotu jako podatnika VAT" (druk
> VAT-5)?? Nie jest mi on potrzebny wiec...

Sprawdź czy jesteś zarejestrowany.
Jeśli nie masz potwierdzenia, to nie jesteś-
ze wszystkimi tego konsekwencjami
Może ktoś zapłacił za Ciebie :-)
A potwierdzenie będzie potrzebne wtedy,
kiedy akurat nie będziesz miał czasu go załatwić.

12. Data: 2004-12-28 21:59:15
Od:"Black Peter" <b...@c...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Obawiam się, że nie jesteś zarejestrowanym podatnikiem

Jak nie jestem? VAT-R zlozylem, VAT-7 skladam, VAT place, nikt sie nie czepia.

> Sprawdź czy jesteś zarejestrowany.
> Jeśli nie masz potwierdzenia, to nie jesteś-
> ze wszystkimi tego konsekwencjami

jakimi?

> Może ktoś zapłacił za Ciebie :-)

Nie ma tak dobrze :)

> A potwierdzenie będzie potrzebne wtedy,
> kiedy akurat nie będziesz miał czasu go załatwić.

Wydaje mi sie ze nie bedzie mi potrzebne ;)

BP

13. Data: 2004-12-28 22:15:39
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Black Peter wrote:
> Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

> Jak nie jestem? VAT-R zlozylem, VAT-7 skladam, VAT place, nikt sie
> nie czepia.

A czego tu się czepiać?
VAT płaci, a nie musi.
Odlicza, a nie może.
Oj, będziemy mieli kupę roboty

> jakimi?

Takimi, że jak nie jesteś VATowcem,
a odliczasz, to Ty masz problem.
O Twoich kontrahentach nie wspomnę.
Powiedz im, że nie masz potwierdzenia
rejestracji - to się dowiesz.

> Wydaje mi sie ze nie bedzie mi potrzebne ;)

Przy pierwszej kontroli.
Kiedyś będzie.

14. Data: 2004-12-29 00:29:27
Od:"Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Black Peter wrote:

> Wydaje mi sie ze nie bedzie mi potrzebne ;)

Widzisz ... mi po rejestracji VAT-R przyslali potwierdzenie 'bycia'
zarejestrowanym na dzien przed tym jak mialem do nich pojechac po takie
zaswiadczenie poniewaz jeden z klientow zazyczyl sobie takiego
potwierdzenia do wgladu. Przyszedlem porzadnie wkurzony do domu a tu
polecony z US - w srodku potwierdzenie rejestracji ;-) - z prezentem.

--
Arek

15. Data: 2004-12-29 09:15:08
Od:"Magdalena" <m...@n...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message

> A czego tu się czepiać?
> [...]

obawiam się, że CEF ma rację. Mój teść złożył VAT-R i nie zapłacił tych 152
zet. Na szczęście do korekty były tylko 3 m-ce, a faktur dla firm nie
wystawiał (tylko os. fizyczne) i wiele nie kupował.
Rejestracja VATmana jest ważna z zapłatą opłaty rejestracyjnej. Bez tego ty
nie miałeś prawa odliczenia VAT naliczonego, a twoi kontrahenci do
odliczenia VATu z faktur, które Ty im wystawiłeś.

Magdi

16. Data: 2004-12-29 09:49:35
Od:"Black Peter" <b...@p...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

cef wrote:

> Takimi, że jak nie jesteś VATowcem,
> a odliczasz, to Ty masz problem.
> O Twoich kontrahentach nie wspomnę.
> Powiedz im, że nie masz potwierdzenia
> rejestracji - to się dowiesz.

OK wiec co mam teraz zrobic, VAT odliczalem, faktury dla firm wystawialem...
az mnie ciarki po plecach przechodza... czy jak teraz zaplace to wszystko
jest OK? Poradzcie co mam robic jestem zalamany :(

Wplaca sie do UM dobrze rozumiem i co pozniej??

BP

17. Data: 2004-12-29 15:57:47
Od:"Black Peter" <b...@c...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie miałeś prawa odliczenia VAT naliczonego, a twoi kontrahenci do
> odliczenia VATu z faktur, które Ty im wystawiłeś.

Na jakiej podstawie rejestracja jest wazna z oplata? Podatnik jest obowiazany
zarejestrowac sie na druku VAT-R. Naczelnik US jest obowiazany wydac
zaswiadczenie, za ktore ja zaplace, ale nigdzie nie jest powiedziane ze ja musze
je odebrac a co za tym idzie zaplacic.

pozdrawiam
BP

18. Data: 2004-12-29 16:13:19
Od:"Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Black Peter wrote:
> [...]
> zaswiadczenie, za ktore ja zaplace, ale nigdzie nie jest powiedziane ze ja musze

Na moim druczku wplaty jest:
"Opłata skarbowa od zgłoszenia rejestracyjnego Vat R"

Wiec przestan sie ludzic bo albo sie glupot naczytales albo ktos Ci
bzdure przekazal.

Placisz PRZED rejestracja i aby ja dokonac nalezy pokazac (i chyba
zostawic ksero) dowodu oplaty skarbowej. To, ze jakas biurwa od Ciebie
tego w UM nie wziela to juz inna sprawa.

--
Arek

19. Data: 2004-12-29 17:13:28
Od:"Black Peter" <b...@c...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek P." <a...@i...szczecin.wytnij_to.pl> napisał w wiadomości
> Placisz PRZED rejestracja

Gdzie w ustawie jest zapis ze taki jest obowaiazek?

> i aby ja dokonac nalezy pokazac (i chyba zostawic ksero) dowodu oplaty
> skarbowej. To, ze jakas biurwa od Ciebie tego w UM nie wziela to juz inna
> [...]

Wlasnie sprawdzilem VAT-R zlozylem w US a nie w UM i nikt nie wymagal ksera
wplaty.

Zrozumcie mnie ze nie jest mi potrzebne zaswiadczenie ze jestem VAT-owcem. Ja
sie wywiazalem z obowiazku bo zlozylem rejestracje VAT-R co wymaga ustawa z dnia
11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług . Nigdzie nie jest powiedziane ze
watowcem staje sie po otrzymaniu zaswiadczenia!

Art 96
pkt 1.
Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem wykonania
pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu skarbowego
zgłoszenie rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 3.

No i wywiazalem sie.

pkt 4.
Naczelnik urzędu skarbowego rejestruje podatnika i potwierdza jego
zarejestrowanie jako "podatnika VAT czynnego" lub w przypadku podatników, o
których mowa w ust. 3 - jako "podatnika VAT zwolnionego".

Nic mi takiego naczelnik nie wystawil wiec nie place za to.

pozdrawiam
BP

20. Data: 2004-12-29 17:27:15
Od:"cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Black Peter wrote:
> [...]
> zwolnionego".
> Nic mi takiego naczelnik nie wystawil wiec nie place za to.

Rozbierając to logicznie (jako zdanie ze spójnikiem"i")
śmiem twierdzić, że naczelnik rejestruje *i* potwierdza.
Za potwierdzenie trzeba zapłacić
(patrz ustawa o opłacie skarbowej -
w części drugiej załącznika poz 15)
A zatem skoro nie zapłaciłeś, to naczelnik nie potwierdza.
A skoro nie potwierdza, to moim zdaniem też nie rejestruje,
bo tam stoi jak byk, że "rejestruje i potwierdza", a nie,
że rejestruje i np ewentualnie potwierdza.