    From: "Ireneusz Makowski" <i...@f...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opóźnienie w zapłaceniu składek ZUS
    Date: Fri, 17 Feb 2006 11:27:57 +0100

    > Jest gorzej.
    >
    > Jeśli ZUS nie przywróci terminu, to sam fakt płacenia składek
    > automatycznie nic nie "przywraca": prawo się utraciło i kropka.
    >
    > Bieg 180-dniowego terminu zostanie rozpoczęty po ponownej rejestracji
    > ubezpieczonego, co najczęsciej ma miejsce przy jakimś ruchu w postaci
    > np. nabycia nowego prawa do ubezpieczenia (wtedy się wyrejestrowuje
    > i rejestruje prawa na nowo).
    > "Normalnie" to ubezpieczony może składki płacić, ZUS je przyjmuje...
    > i nic. Jak przyjdzie co do czego to okaże się że składki są płacone
    > bezpodstawnie.
> [...]

    W ZUS Tarnowskie Gory powiedziano mi, ze skladek nie zwracaja powniewaz
    kieruja sie zasada "domniemania zamiaru ubiezpieczenia". W przypadku
    spoznienia z oplata skladek nalezy dopelnic formalnosci w postaci podania o
    przywrocenie terminu i kontynuacje dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego.

    Pozdrowka,

    Ireneusz Makowski