  • 11. Data: 2003-01-08 20:44:22
    Temat: Re: oswiadcznie o prowadzeniu KPiR - nowe przepisy
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > http://www.abc.com.pl/ wczoraj ściągnięte a dzisiaj sieć mi pada i .....
    > dokładnie nie wiem :(

    na stronie MF tez jest

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/rmf02-12-17_pr.
    pdf

    pozdr bubbaaa

  • 12. Data: 2003-01-08 20:49:04
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > http://www.abc.com.pl/ wczoraj ściągnięte a dzisiaj sieć mi pada i .....
    > dokładnie nie wiem :(

    na stronie MF tez jest

    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/rmf02-12-17_pr.
    pdf

    o.. a tu uzasadnienie

    Powołana ustawa przewiduje, iż podstawową formą opodatkowania dla osób
    osiągających przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej są zasady
    ogólne. Oznacza to, iż do złożenia stosownego oświadczenia bądź wniosku do
    urzędu skarbowego obowiązani zostali jedynie podatnicy, którzy będą chcieli
    płacić podatek w formach przewidzianych w ustawie z dnia 20 listopada 1998
    r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
    przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930, z 2000 r. Nr 104, poz. 1104 i
    Nr 122, poz. 1324 oraz z 2001 r. Nr 74, poz. 784, Nr 88, poz. 961, Nr 125,
    poz. 1363 i 1369 i Nr 134, poz. 1509 oraz z 2002 r. Nr 141, poz. 1183
    i Nr 169, poz. 1384).

    pozdr bubbaaa

  • 13. Data: 2003-01-08 22:58:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a g...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > ja to samo uszłyszłem w US że jeśli jest ta sama forma to nie trzeba nic
    > składacć

    I US Poznań mówi że o założeniu KPIR trzeba zawiadomić. Proponuję zadzwonić
    i zapytać na jakiej podstawie. Który US kolejny ?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !

  • 14. Data: 2003-01-09 07:53:36
    Od: "Dorota" <d...@w...lodz.pl>

    Stosownie do art 10 rozporządzenia Ministra Finansów z dn.15 grudnia 2000
    r(DZ.U.Nr 116 poz.1222 z póź.zmianami)"....podatnicy, którzy w 2002 r
    prowadzili DG na zasadach ogólnych i...nadal będą prowadzić księgę podatkową
    w 2003 r są zobowiazani w formie pisamnej zawiadomić US wg miejsca
    zamieszkania w terminie do 20 stycznia 2003 r..."

  • 15. Data: 2003-01-09 08:08:52
    Od: p...@p...onet.pl (Paragraf - KP)

    ale z dniem 17 grudnia 2002 r Minister Finansów wprowadza zmiany
    do rozporządzenia z 15 grudnia 2000 r.
    przeczytaj :
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/rmf02-12-17_pr.
    pdf

    Paragraf

> [...]
    > w 2003 r są zobowiazani w formie pisamnej zawiadomić US wg miejsca
    > zamieszkania w terminie do 20 stycznia 2003 r..."

    ***************r-e-k-l-a-m-a**************

    Chcesz oszczędzić na kosztach obsługi bankowej ?
    mBIZNES - konto dla firm
    http://epieniadze.onet.pl/mbiznes

  • 16. Data: 2003-01-09 08:10:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Dorota napisał:
> [...]
    > w 2003 r są zobowiazani w formie pisamnej zawiadomić US wg miejsca
    > zamieszkania w terminie do 20 stycznia 2003 r..."

    Oj Dorota, przeciez juz pare osób cytował *obowiązujący* przepis a ty
    dalej wyciągasz stary.
    Ten przepis brzmi teraz tak:

    "§ 10. 1. Podatnicy są obowiązani założyć księgę, a w razie obowiązku
    prowadzenia ewidencji sprzedaży, o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2 -
    również tę ewidencję, na dzień 1 stycznia roku podatkowego lub na dzień
    rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego.

    2. Podatnicy, którzy _rozpoczynają_ prowadzenie działalności
    gospodarczej albo w poprzednim roku podatkowym korzystali ze
    _zryczałtowanego_ opodatkowania podatkiem dochodowym lub prowadzili
    _księgi rachunkowe_, są obowiązani zawiadomić w formie pisemnej urząd
    skarbowy właściwy według miejsca zamieszkania podatnika o prowadzeniu
    księgi w terminie 20 dni od dnia jej założenia."

    DZ.U. nr 219 poz. 1837
    Jest dostępny na stronie ABC w dziale Serwis -> Publikatory.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 17. Data: 2003-01-10 09:54:26
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy"[...]
> [...]
    > księgi w terminie 20 dni od dnia jej założenia."
    >
    > DZ.U. nr 219 poz. 1837
    > Jest dostępny na stronie ABC w dziale Serwis -> Publikatory.

    Czyli jesli dobrze rozumie podatnik moze prowadzic
    Kisegi Rachunkowe lub Ksiazke Przychodow i Rozchodow.

    Jesli spelnia warunki do prowadzenia KPiR a prowadzil KR
    i CHCE prowadzic KPiR - zawiadamia
    jesli prowadzil KPiR ro "nie ma go w tym paragrafie".
    OK ?

    Boguslaw

  • 18. Data: 2003-01-10 13:34:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

> [...]
    > i CHCE prowadzic KPiR - zawiadamia
    > jesli prowadzil KPiR ro "nie ma go w tym paragrafie".

    No wygląda OK. :-)
    Jak prowadziłes KPiR i dalej chcesz to robic to niczego nie musisz zgłaszać.
    O dziwo w moim US już to do panienek z okienka dotarło - pana przede mna
    panienka dość kompetentnie pouczała w duchu obowiązujacych przepisów.

    Nowa jakaś :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2003-01-10 15:11:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Maddy" [...]

> [...]
    > O dziwo w moim US już to do panienek z okienka dotarło - pana przede mna
    > panienka dość kompetentnie pouczała w duchu obowiązujacych przepisów.

    No ja zawsze trwierdzilem, ze w US - ach sa Mile Panie...

    I to twierdzilem bez zlosliwosci.

    Boguslaw

  • 20. Data: 2003-01-13 19:07:44
    Od: ">Waldeamr<" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:avmngr$l58$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > "Maddy" [...]
    > zgłaszać.

    > No ja zawsze trwierdzilem, ze w US - ach sa Mile Panie...
    >
    > I to twierdzilem bez zlosliwosci.

    Moze i mile ale malo urodziwe:)))

    pozdr