    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: otwarcie dzialalnosci a pierwsze zakupy
    Date: Wed, 16 May 2007 23:03:16 +0200

    On Wed, 16 May 2007, Radosław Rossa wrote:

    [...Anax...]

    > Możesz wrucić w koszty zakup, który jest związany z DG, jeżeli był dokonany
    > w roku w którym zarejestrujesz działalność, lub w roku go poprzedzającym.

    A podasz nam definicję DG? ;)
    Znaczy mówisz, że ktoś *kupuje z zamiarem sprzedaży lub produkcji*
    towary, to teraz owa czynność:
    - jest DG
    czy
    - nie jest DG?

    > Wpisujesz taki zakup w PKPiR pierwszej pozycji, ale odliczasz na koniec roku
    > podatkowego (a nie w pierwszym miesiącu).

    Twój opis mi się nie bardzo podoba.
    Mianowicie brakuje informacji, czy piszesz o towarach (lub materiałach)
    czy np. wyposażeniu, oraz brakuje informacji o *formie* wpisu.
    Bo z opisu mozna wnioskować ze masz na myśli "wpis remanentu" (a NIE
    "wpis zakupu"!) który rzeczywiście jest przewidziany.
    Tyle, że przepis pozwalający na "wpis remanentu" określa co zrobić
    jak ktoś *MA* towary handlowe lub materiały do produkcji (może mieć
    np. po DG którą zamknął dawno temu, w udziale po zamknięciu spółki
    cywilnej, otrzymać w spadku...) ale *nie określa*, że - jak to
    opisałeś - "zakup związany z DG" (dodam *bezpośrednio*, stanowiący
    *istotę* DG, a nie czynność uboczną jak zakup pieczątki) wszelkie
    wydatki przed rozpoczęciem DG nie stanowią DG.
    Jakby tak było, to można by wynająć halę fabryczną czy piec hutniczy,
    100 czy 500 robotników (albo ile tam komu pasuje), kupować materiały
    czy rudę i węgiel i ..."produkować na skład", twierdząc że DG się
    nie prowadzi.
    IMHO - pytanie cefa jest mocno uzasadnione.
    Czy zakupy towaru są częścią DG?

    A jeśli masz na myśli wyposażenie, to napisz, będę miał inne pytanie ;)

    pzdr, Gotfryd