  • Data: 2007-10-22 06:35:35
    Temat: Re: [ paragon vs. potwierdzenie przelewu ]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Oct 2007, Mateusz Rutkowski wrote:

    > Pewnie ciezko wyobrazic sobie usluge za posrednictwem internetu...

    Przypomnę, że mowa o *VAT*.
    Taki dla przykładu zakup programu jest w świetle tego p. widzenia
    właśnie USŁUGĄ. Podobnie jak zakup czegokolwiek, co ma status
    "prawa majątkowego".

    > Jako klient indywidualny nie musze przeciez miec wystawionej faktury
    > VAT, gdyz nie zarzyczylem sobie tego. Wiec uslugodawca musi mi wyslac
    > paragon poczta? Wydaje sie troche bez sensu...

    A kto powiedział, że paragony i faktury ktoś MUSI wysyłać?
    Musi wystawić!
    Wysyłać musi, jeśli jakiś przepis tak stanowi lub strony tak się
    umówią! Mi się *zdaje* że np. w prawie telekumunikacyjnym coś jest,
    więc za usługi w stylu "dostawa internetu" rzeczywiście dostawca
    musi COŚ (paragon lub f-rę, przy czym jest zwolnienie z kasy, więc
    jak nie chce sam się wkopać to posyła f-rę) dostarczyć.
    Ale jak kupisz np. rower, to sprzedawca wcale nie musi.
    Musi wydać, jak poślesz umyślnego z Twoim pełnomocnictwem
    i oświadczeniem że chcesz ów paragon dostać :O

    > W tej sprawie sa dwie sprzecznosci. Z jednej strony, na konto firmowe
    > zostal dokonany przelew i operacja ta zostala zaksiegowana ; widnieje
    > na dowodzie wplaty jak i na wyciagu z konta. Czy moge zidentyfikowac
    > nadawce przelewu - tak

    O jakim przelewie piszesz?
    Tristan pisał o złośliwcu, który pośle Ci *PRZEKAZ POCZTOWY*.
    Przychodzi listonosz z pieniedzmi i pokwitowaniem.
    Działa całkiem sprawnie, miliony emerytów dostają tak emerytury.

    pzdr, Gotfryd