  • 1. Data: 2007-06-12 13:13:29
    Temat: pełna księgowość przelew i paragon
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Dzień dobry!

    Czy to jest poprawnie, że spółka z o.o. z pełną księgowością traktuje
    przelew na konto jako przychód?

    Trochę się zacząłem spierać ze znajomym prezesem takiej spółki. Sytuacja
    jest taka:

    Klient kupił produkt przez internet i wpłacił pieniądze na konto firmy.
    Klient powinien otrzymać dowód zakupu w przesyłanym towarze.
    Wg. mnie firma wystawia na kasie fiskalnej paragon, wrzuca do paczki i
    wszystko jest ok.

    Ale mój znajomy twierdzi, że to jest dla nich podwójny przychód. Pierwszy w
    banku, a drugi zarejestrowany na kasie fiskalnej.
    Twierdzi więc, że powinien wystawić fakturę na osobę fizyczną i wysłać
    klientowi taką fakturę, a paragon podpiąć pod fakturę i zachować.
    Wg. mnie to dziwne.

    A wy co o tym sądzicie?
    pozdr
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-06-12 13:28:00
    Temat: Re: pełna księgowość przelew i paragon
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > Twierdzi więc, że powinien wystawić fakturę na osobę fizyczną i wysłać
    > klientowi taką fakturę, a paragon podpiąć pod fakturę i zachować.

    Acha,
    potem jeszcze mówił tak, że brakowałoby mu w ten sposób gotówki w
    szufladzie, bo wystawił paragon, ale nie dostał pieniędzy, i że dopiero
    potem jak przyjdzie mu wyciąg z banku to to się zbilansuje.

    A na pytanie, czym różni się przychód z paragonu od przychodu z faktury
    powiedział, że fakturę wystawi z dłuższym terminem płatności i wtedy mu się
    to wyrówna, gdy zaksięguje wyciąg z banku.

    Czy to tak jest przy pełnej księgowości?

  • 3. Data: 2007-06-12 13:28:59
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 15:13, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    > Czy to jest poprawnie, że spółka z o.o. z pełną księgowością traktuje
    > przelew na konto jako przychód?

    Dla spółki z o.o. jak dla każdego podmiotu, przelew nie jest
    przychodem, ale zwykłą zapłatą należności. Przychodem jest sama
    sprzedaż, czyli wydanie towaru i wystawienie faktury.

> [...]
    > Twierdzi więc, że powinien wystawić fakturę na osobę fizyczną i wysłać
    > klientowi taką fakturę, a paragon podpiąć pod fakturę i zachować.

    Nie dziwne, właściwe :)
    Wystawiając fakturę sprzedaży dla osoby fizycznej, mając obowiązek
    fiskalizacji, spółka słusznie zachowuje dowód sprzedaży w postaci
    paragonu przy kopii faktury, bo w przeciwnym przypadku wystawiona
    faktura jest przychodem, i przychodem są również obroty z kasy
    fiskalnej.
    Gdyby nie zostawił paragonu przy fakturze, miałby zaksięgowaną fakturę
    jeden raz, a drugi raz przychód z paragonu fiskalnego. A do tego nie
    może dopuścić.

    Co prawda, gdyby nawet wydał ten paragon, to przy pełnej księgowości,
    a taka obowiązuje w sp. z o.o., taka sprawa na pewno by "wypłynęła" i
    daliby sobie radę spisując protoków i kserując kopię paragonu z rolki
    w kasie.

    Ale ogólna zasada jest taka, jak opisał ją znajomy prezes z tą
    różnicą, że nie wpłata na konto jest przychodem, ale wystawienie
    faktury.

    Pozdrawiam,
    Jagna :)

  • 4. Data: 2007-06-12 15:16:43
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    On 12 Cze, 15:13, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    Ale ogólna zasada jest taka, jak opisał ją znajomy prezes z tą
    różnicą, że nie wpłata na konto jest przychodem, ale wystawienie
    faktury.

    Witam,to jak dopytam inaczej-czy musi wystawic fakturę dla osoby fizycznej
    nie prowadzącej DG?i jak jest z momentem obowiązku podatkowego przy
    sprzedaży wysyłkowej?
    pozdrawiam ania

  • 5. Data: 2007-06-12 15:36:08
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

> [...]
    > Gdyby nie zostawił paragonu przy fakturze, miałby zaksięgowaną fakturę
    > jeden raz, a drugi raz przychód z paragonu fiskalnego. A do tego nie

    Ja to rozumiem, że gdyby wystawił i fakturę i paragon to miałby podwójny
    przychód.

    Ale gdy wystawia tylko paragon, a zapłata przyszła wcześniej przelewem, to
    co? sam fakt przelewu jest już przychodem i tworzy podwójny obowiązek
    podatkowy?
    To co? Klient, osoba fizyczna, nie może dostać w paczce paragonu, tylko
    fakturę?
    To mi właśnie nie pasuje, bo sam nigdy w przesyłkach nie dostawałem faktury,
    jeżeli tego sobie nie życzyłem, tylko paragony.
    Wychodzi na to, że spółka prowadząca pełną księgowość nie może wystawić
    paragonu i wysłać pocztą z towarem?

    pozdr
    Grzegorz

  • 6. Data: 2007-06-12 16:11:23
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktury, jeżeli tego sobie nie życzyłem, tylko paragony.
    > Wychodzi na to, że spółka prowadząca pełną księgowość nie może wystawić

    Oczywiście ,że może:)
    pozdrawiam ania

  • 7. Data: 2007-06-12 16:32:26
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...op.pl> napisał w wiadomości
    ..

    > Użytkownik "GrzegorzP" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście ,że może:)
    > pozdrawiam ania

    No więc wracając do punktu wyjścia. Co mu przeszkadza to zrobić zamiast
    kombinowania w sposób, który opisałem wyżej? Hmmm...

  • 8. Data: 2007-06-12 17:57:42
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 17:36, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    > Ja to rozumiem, że gdyby wystawił i fakturę i paragon to miałby podwójny
    > przychód.

    Nie miałby podwójnego przychodu, bo zaksięgowano by tylko fakturę,
    dlatego paragon MUSI zostać przypięty do kopii faktury.

    > Ale gdy wystawia tylko paragon, a zapłata przyszła wcześniej przelewem, to
    > co? sam fakt przelewu jest już przychodem i tworzy podwójny obowiązek
    > podatkowy?

    Otrzymanie należności przed wydaniem towaru, obliguje otrzymującego do
    wystawienia faktury, bądź przelewu w terminie 7 dni. W tym momencie
    mógłby wystawić tylko paragon fiskalny, bo to osoba fizyczna i po
    bólu.
    Wystawienie faktury nie jest tu obowiązkiem.

> [...]
    > jeżeli tego sobie nie życzyłem, tylko paragony.
    > Wychodzi na to, że spółka prowadząca pełną księgowość nie może wystawić

    Może, ale w wielu przypadkach system sprzedaży, który musi wygenerować
    najpierw dokument WZ - obowiązkowy w obrocie przy pełnych księgach,
    musi niejako "zamknąć" transakcję fakturą. Oczywiście to "musi" wcale
    nie jest obowiązkowe, to zwykle przyjęty sposób gospodarki magazynowej
    firmy.
    I wybacz, niekoniecznie Prezes będzie znał szczegóły ;)

    Może to też być uzależnione od widzimisię księgowej ;p

  • 9. Data: 2007-06-12 19:45:11
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    >I wybacz, niekoniecznie Prezes będzie znał szczegóły ;)
    >
    >Może to też być uzależnione od widzimisię księgowej ;p

    Powiedzmy, że to jest typ prezesa, który zna się na wszystkim ;-)))

  • 10. Data: 2007-06-12 19:56:27
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 12 Cze, 21:45, "GrzegorzP" <l...@w...pl> wrote:

    > Powiedzmy, że to jest typ prezesa, który zna się na wszystkim ;-)))

    Toż to skarb wśród prezesów! Bo żeby na wszystkim? :))

    Pozdowienia dla Prezesa ;)
    Jagna