    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pieczątka
    Date: Wed, 13 Feb 2008 23:36:30 +0100

    > No to nic mi nie rozjaśniło to co przeczytałęm wiem że miś Yogi może być

    > ale ja pytałem jeżeli wstawie adres biura a nie adres gdzie firma jest
    > zarejestrowana czy bedzie OK czy np. są takie wymogi gdzie na pieczątce
    > musi być adres rejestracji ???

    1. Ile masz lat, że aluzji nie pojęłeś? Na pieczątce może być to, co sobie
    zechcesz umieścić. No może poza orłem na okrągłym stempelku. Możesz wpisać
    sobie adres sąsiada, napisać jaki fajny jest dziś dzień. Pieczątki nie
    wymagają od Ciebie żadne przepisy, poza jednym, wyżej przytoczonym nie
    regulują jej zawartości.

    2. Czy my rozmawiamy o działalnosci dospodarczej osoby fizycznej, zgłoszonej
    do ewidencji działalności gospodarczej? Jeśli tak to:
    - w większości przypadków nikogo nie bedzie interesował adres, gdzie DG jest
    zarejestrowana. Po co komu adres urzędu gminy (miasta)?
    - jeśli robisz sobie pieczątkę by np. stemplować ulotki itd. to oczywiscie
    najwygodniej podać w takiej adres swojego biura (przedsiebiorstwa)
    - jeśli robisz pieczątkę po to, by ułatwić sobie życie podczas wystawiania
    faktur, to zobacz jaki elementy są potrzebne na fakturze - PRZECZYTAJ
    rozporządzenie w sprawie wystawiania faktur VAT! Ułatwiłem Ci już częsciowo
    rozwiązanie problemu: podajemy adres sprzedawcy (podatnika), nie
    przedsiebiorstwa. Adresem podatnika jest jego adres zamieszkania (nie
    zameldowania). Dodatkowo jeśli traktować taką pieczątkę jako "firmową" (np.
    klepaną w dokumentach urzędowych w miejscu "pieczątka") to musi być na niej
    REGON.

    Założyłem że jesteś VAT'manem. Jednak przy rachunkach jest podobnie.

    > a co za tym idzie osoba fizyczna
    > rejestruje w miejscu gdzie jest zameldowana.

    ZAMIESZKANA!!!!

    Miejsce *zamieszkania* to nie to samo co *zameldowania* (choć mogą być takie
    same).