  • 1. Data: 2004-12-06 15:14:32
    Temat: pieniądze z wesela?
    Od: "UlaPod" <u...@U...pl.invalid>

    Cześć

    Czy mogę powiedzieć w US, ze otrzymałam około 20 000 tys. na weselu i te
    własnie pieniądze przeznaczyłam na zakup mieszkania?

    Czy umowa darowizny z 1999 roku musi byc jakoś potwierdzona, czy też
    wystarczy, ze została spisana?

    dzieki za odpowiedzi

    u.

  • 2. Data: 2004-12-06 16:12:06
    Temat: Re: pieniądze z wesela?
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> wrote in message
> [...]
    > własnie pieniądze przeznaczyłam na zakup mieszkania?
    >
    > Czy umowa darowizny z 1999 roku musi byc jakoś potwierdzona, czy też

    powiedzieć zawsze mozesz. Nie wiem, czy istnieje obowiązek notarialnego
    sporządzania takich umów, wydaje mi się że nie.
    Ale radzę, żeby to było kilkanaście umów na drobniejsze kwoty z różnymi
    członkami bliższej i dalszej rodziny tak, aby nie przekroczyć kwoty wolnej
    od podatku od darowizny.

    Magdi

  • 3. Data: 2004-12-06 19:20:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    UlaPod wrote:

    > Czy umowa darowizny z 1999 roku musi byc jakoś potwierdzona, czy też
    > wystarczy, ze została spisana?

    Nie musi. Wystarczy mieć ją spisaną na papierze, albo wystarczy napisać
    oświadczenie, że taka darowizna miała miejsce.

  • 4. Data: 2004-12-06 19:58:45
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Nie musi. Wystarczy mieć ją spisaną na papierze, albo wystarczy
    napisać
    > oświadczenie, że taka darowizna miała miejsce.

    i trzeba pamietac ze urzednik moze sprawdzic u darczyncy czy taka
    darowizna miala miejsce, a jak bedzie bardzo upierdliwy to zacznie sie
    zastanawiac skad darczynca miał na te darowizne ......:-(
    (ale zeby tak bylo to musielibyscie mniec duzy niefart)

  • 5. Data: 2004-12-06 20:49:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    svobo wrote:

> [...]
    > zastanawiac skad darczynca miał na te darowizne ......:-(
    > (ale zeby tak bylo to musielibyscie mniec duzy niefart)

    Zgadza sie, ale zeby dobrac sie do darczyncy, to trzeba wszcząć
    oddzielne postępowania wobec niego.

  • 6. Data: 2004-12-06 21:29:56
    Od: "svobo" <s...@n...pf.pl>

    > Zgadza sie, ale zeby dobrac sie do darczyncy, to trzeba wszcząć
    > oddzielne postępowania wobec niego.

    tak,
    mialem ma mysli taka sytuacje:
    matka córce -9k zł
    ojciec córce 9k zł
    matka córki - zieciowi 9k zł
    ojciec córki -zięciowi 9k zł
    razem 36k zł mozna uwiarygodnic darowiznami bez podatku w cigau 5lat
    tyle ze przy okazji mamusi i tatusiowi mozna "narobic smrodu"

  • 7. Data: 2004-12-18 16:29:21
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> wrote in message
    > Czy mogę powiedzieć w US, ze otrzymałam około 20 000 tys. na weselu i te
    > własnie pieniądze przeznaczyłam na zakup mieszkania?

    Powiedziec mozesz co chcesz. Pytanie czy Ci uwierza. Szczere mowiac watpie.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 8. Data: 2004-12-19 04:54:46
    Od: ArEkPekAlSkI <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 18 Dec 2004 17:29:21 +0100, Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    <u...@u...net> napisał:

    > "UlaPod" <u...@U...pl.invalid> wrote in message
    >
    > Powiedziec mozesz co chcesz. Pytanie czy Ci uwierza. Szczere mowiac
    > watpie.

    alez uwierza, US akurat w tym wypadku ma wykazac ze bylo inaczej, ba!
    najczestsze i skuteczne oswiadczenia to uzyskiwanie przychodu z runa
    lesnego i nierzadu. Inspektorzy unikaja takich spraw bo w sadach jak na
    razie wygrywaja tylko maly odsetek takich spraw..o ile rzecz jasna do tego
    juz dojdzie.
    ars

  • 9. Data: 2004-12-19 08:56:14
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "ArEkPekAlSkI" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > alez uwierza, US akurat w tym wypadku ma wykazac ze bylo inaczej, ba!

    A jak poprosza o liste gosci i zaczna do nich dzwonic?

    > najczestsze i skuteczne oswiadczenia to uzyskiwanie przychodu z runa
    > lesnego i nierzadu.

    W kwestii nierzadu tez nie jest tak kolorowo. Beda pytac o szczegoly. Np. o
    swiadkow.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856