    From: "modina" <m...@m...and.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pierwsze rozliczenie z US, czy dobrze licze??
    Date: Thu, 19 Feb 2004 12:11:11 +0100

    > Ryczałt, 8,5 %, rozliczenie do 20 b.m.
    >
    > Wystawiłem 3 faktury w styczniu w tym:
    > 2 faktury za usługi i 1 refakture i moje mytanko brzmi:
    > 1 przypadek:
    > Podatek do zapłacenie = suma 3 faktur netto - ZUS(623,11) i to razy 0,085
    > daje mi sume do zapłacenia podatku!!
    > 2 przypadek:
    > Suma 2 faktur (bez refaktury) netto - ZUS(623,11) i to razy 0,085
    > daje mi sume do zapłacenia podatku!!
    >
    > Która opcja jest poprawna...

    Wydaje mi się, że żadna, chyba, że ryczałt rządzi się odmiennymi prawami.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Zdaje się, że od przychodu odliczasz koszty ZUS-u, ale tylko społeczne i FP
    i FGŚP. Natomiast składkę zdrowotną odliczasz od wyliczonego podatku.
    Uprzedzam, że nie interesowałem się nigdy ryczałtem, więc jesli się mylę, to
    proszę o poprawienie.

    W życiu nie widziałem na oczy refaktury, to nie wiem z czym to się je, ale
    skoro przy ryczałcie nie liczy się kosztów, to wydaje mi sie, że mogłeś
    umoczyć.
    8,5% ryczałtu wskazuje na usługi, a refaktura wskazuje raczej na transakcję
    handlową (jak mi się wydaje). Po cholerę Ci to było?
    Jesli plotę bzdury, to proszę mi wybaczyć, mam gorączkę.

    Pozdrawiam
    Tomek
    KPiR, VAT, ZUS, memoriał