  • 1. Data: 2004-02-18 20:59:56
    Temat: pierwsze rozliczenie z US, czy dobrze licze??
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Ryczałt, 8,5 %, rozliczenie do 20 b.m.

    Wystawiłem 3 faktury w styczniu w tym:
    2 faktury za usługi i 1 refakture i moje mytanko brzmi:
    1 przypadek:
    Podatek do zapłacenie = suma 3 faktur netto - ZUS(623,11) i to razy 0,085
    daje mi sume do zapłacenia podatku!!
    2 przypadek:
    Suma 2 faktur (bez refaktury) netto - ZUS(623,11) i to razy 0,085
    daje mi sume do zapłacenia podatku!!

    Która opcja jest poprawna, gdyż w sumie na podstawie zakupu wystawiłem
    fakture
    o takiej samej wartości, czy musze płacić od tego podatek!!!.

    Dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-19 00:13:18
    Temat: Re: pierwsze rozliczenie z US, czy dobrze licze??
    Od: ala <w...@o...pl>

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2004-02-19 00:26:06
    Od: ala <w...@o...pl>

    > Musisz pamietać ze ryczałt w naszym kraju jest storzony w celu ułatwienia
    rozliczeń w podatku dla pewnych grup podatników -
    w zwiazku z tym generalnie Twoje koszty - a takim jest zakup towaru, usługi-nie
    podlegaja odliczeniu od osiągniętych przychodów - to napewno wiesz.
    Jednak w tym przypadku kiedy posiadasz dokumenty,które ewidentnie wskazują na
    REFAKTURĘ- MOŻESZ ODLICZYĆ TO ZE SWOICH PRZYCHODÓW i zapłacić podatek od dwóch
    faktur.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2004-02-19 07:32:39
    Od: "majura" <n...@s...com>

> [...]
    wskazują na REFAKTURĘ- MOŻESZ ODLICZYĆ TO ZE SWOICH
    | PRZYCHODÓW i zapłacić podatek od dwóch faktur.

    Rozumiem zasadność, ale czy możesz podać podstawę prawną ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-02-19 09:50:38
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ala" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiesz.
    > Jednak w tym przypadku kiedy posiadasz dokumenty,które ewidentnie

    Czy faktura zakupu i wystawiona faktura na tą samą część, z tą samą kwotą i
    podatkiem (Bez zaznaczenia ze jest to refaktura - chyba nie jest to
    konieczne)
    wystarczy!!

    >MOŻESZ ODLICZYĆ TO ZE SWOICH PRZYCHODÓW i zapłacić podatek od dwóch
    faktur.
    fajnie by było.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-02-19 10:29:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, Jaco wrote:

    >+ Użytkownik "ala" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+ i podatkiem (Bez zaznaczenia ze jest to refaktura - chyba nie jest to

    Na określenie że to refaktura - IMO wystarczy. Pojęcie refaktury
    nie jest zdefiniowane w aktach prawnych, ale określone odpowiednio
    - nazwa "refaktura" - z praktyki
    - pojęcie - z interpretacji sądowej, w tym wyroków SN

    Natomiast na podanie podstawy jakoby przy ryczałcie to NIE był
    przychód czekam z niejakim zainteresowaniem: ryczałt mnie ani
    ziębi ani parzy, ale uwaga ali (Ali ?) wydaje się być dziwna :)
    i mi do "księgowości ryczałtowej" nijak nie pasuje !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-19 11:11:11
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

> [...]
    > daje mi sume do zapłacenia podatku!!
    > 2 przypadek:
    > Suma 2 faktur (bez refaktury) netto - ZUS(623,11) i to razy 0,085

    Wydaje mi się, że żadna, chyba, że ryczałt rządzi się odmiennymi prawami.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Zdaje się, że od przychodu odliczasz koszty ZUS-u, ale tylko społeczne i FP
    i FGŚP. Natomiast składkę zdrowotną odliczasz od wyliczonego podatku.
    Uprzedzam, że nie interesowałem się nigdy ryczałtem, więc jesli się mylę, to
    proszę o poprawienie.

    W życiu nie widziałem na oczy refaktury, to nie wiem z czym to się je, ale
    skoro przy ryczałcie nie liczy się kosztów, to wydaje mi sie, że mogłeś
    umoczyć.
    8,5% ryczałtu wskazuje na usługi, a refaktura wskazuje raczej na transakcję
    handlową (jak mi się wydaje). Po cholerę Ci to było?
    Jesli plotę bzdury, to proszę mi wybaczyć, mam gorączkę.

    Pozdrawiam
    Tomek
    KPiR, VAT, ZUS, memoriał

  • 8. Data: 2004-02-19 17:22:41
    Od: "Jaco" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "modina" <m...@m...and.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i FGŚP. Natomiast składkę zdrowotną odliczasz od wyliczonego podatku.
    > Uprzedzam, że nie interesowałem się nigdy ryczałtem, więc jesli się mylę,

    Również poproszę o wyjaśnienie tej kwestii (Jak odliczyć ZUS), dla
    początkującego jest to bardzo istotne i nie zawsze zrozumiałe.

> [...]
    transakcję
    > handlową (jak mi się wydaje). Po cholerę Ci to było?

    Kupiłem coś dla firmy, z której "ciężko" wyrwać żywą gotówkę.