    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit 36 - help, pomocy, ajuto
    Date: Mon, 28 Apr 2003 14:04:26 +0200

    Joanna Bałuszek wrote:

> [...]
    > PIT B (bo DG) + PIT O (odliczenia). Program PITy IPS. PIT B i PIT O
    > wypelnione wczesniej, dane automatycznie przeniosly sie odpowiednio do
    > poz. 60, 61 i 63 (pit b) i poz 189 (pit o). nastepnie dopisalam do
    > PIT'a 36 dane z PIT'a 11 (od pracodawcy). Wydawalo mi sie ze prosta
    > sprawa.... ale.....
    >
    > Czesc F1: wykazuję dochód ze stosunku pracy (wpisuje należną zaliczke
    > pobraną przez płatnika. Wykazuję stratę z DG (mniejszą niż dochód ze
    > stosunku pracy). I tu pierwsza zagwozdka - dochód (poz 92) to dochód
    > ze stosunku pracy NIEPOMNIEJSZONY o stratę z DG.

    Przykro mi, ale strat z jednego źródłą przychodu nie można kompensować
    dochodami z innego. Straty z DG będziesz mógł odliczyć w następnych
    latach gdy już będziesz miał zysk. Wniosek: program działa dobrze.

    > Następnie w części I ponownie pojawia się strata na DG (poz. 174). Nie
    > ma ona absolutnie żadnego wpływu na część J (ustalenie podstawy i
    > podatku) - wszystko jest liczone od dochodu ze stosunku pracy (caly
    > czas mam nadzieje ze gdzies mi sie strata z DG i dochod ze stosunku
    > pracy zsumuja i podatek nalezny bedzie mniejszy...)

    j.w

    > Następnie część L (miałam nadzieję, że w końcu tutaj wyjaśni się
    > sprawa straty na DG. Wylicza się podatek nalezny (poz. 197) prawidłowo
    > ale tak jakby wogole nie bylo straty na DG. Nastepnie wylicza mi kwote
    > DO ZAPLATY jako roznice pomiedzy podatkiem odprowadzonym przez
    > pracodawce (stosunek pracy) MINUS kwota podatku naleznego (czyli tyle
    > ile faktycznie powinnam zaplacic po odliczeniach)!!!

    Czy napewno poprawnie przeczytałęś nagłówki odpowiednich rubryk. Trudno
    uwierzyć w taki błąd autora programu

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,