  • 1. Data: 2003-04-30 11:33:10
    Temat: pit-36 ostatnie pytanie :)
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Pit-36 - rozliczenie wspolne
    maz - dzialalnosc gospodarcza + umowa o prace
    zona - umowa o prace

    Jesli nadplata ma wplynac na konto to jaki wypelnic druk - NIP-1 czy NIP-3?
    To musi byc konto firmowe czy moze wplynac na prywatne meza??

    Dzieki z gory i pozdrawiam,
    Malgorzatka

  • 2. Data: 2003-04-30 11:35:34
    Temat: Re: pit-36 ostatnie pytanie :)
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:b8oca1$o4s$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Jesli nadplata ma wplynac na konto to jaki wypelnic druk - NIP-1 czy
    NIP-3?

    NIP-3 i to bardzo uważnie:-)

    > To musi byc konto firmowe czy moze wplynac na prywatne meza??

    prywatne !!! wyłącznie :-)

  • 3. Data: 2003-04-30 11:43:16
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > NIP-3 i to bardzo uważnie:-)

    Hmm. Tylko ze NIP-3 to jest zgłoszenie (..) aktualizacyjne osoby fizycznej
    nie prowadzącej samodzielnie działalności gospodarczej (..)
    A w tym wypadku maz prowadzi dzialalnosc + dodatkowo ma umowe o prace. Chyba
    ze moze zona wypelni NIP-3 tylko ze w PIT-36 podatnikiem jest maz, a zona
    "tylko" malzonka podatnika :)
    WIec na pewno NIP-3?

    Malgorzatka

  • 4. Data: 2003-04-30 11:47:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Nieprawda!
    Osoba wykonująca DG wogóle nie ma prawa do składania NIP-3! W NIP-1 pole B5
    przeznaczone jest na OSOBISTY rachunek bankowy, nie związany z DG, na który
    ma być dokonywana wpłata nadpłaty podatku dochodowego.
    NIP-3 jest wyłacznie dla podatników nie prowadzących DG.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-04-30 11:59:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:b8oct5$r62$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    Chyba
    > ze moze zona wypelni NIP-3 tylko ze w PIT-36 podatnikiem jest maz, a zona

    Mam to samo :-). Powinien wystarczyć NIP-1 dla męża, ale w US pracują,
    hm..., "różni" ludzie, więc dla pewności złóż też NIP-3 dla żony. Ciekawe
    komu US zwróci nadpłatę ;-)?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-04-30 12:00:10
    Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Mam to samo :-). Powinien wystarczyć NIP-1 dla męża, ale w US pracują,
    > hm..., "różni" ludzie, więc dla pewności złóż też NIP-3 dla żony. Ciekawe
    > komu US zwróci nadpłatę ;-)?

    Oooo. Wiesz to jest dobry pomysl :) Zloze oba i zobaczymy. DZIEKI
    Malgorzatka

  • 7. Data: 2003-04-30 14:16:32
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    > ma być dokonywana wpłata nadpłaty podatku dochodowego.
    > NIP-3 jest wyłacznie dla podatników nie prowadzących DG.

    Osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna pilnować aby dane dotyczące
    rachunku były aktualne (NIP-1).
    W zeszłym roku US przesłał nam zwrot na knto firmowe.
    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 8. Data: 2003-04-30 16:01:53
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Osoba prowadząca działalność gospodarczą powinna pilnować aby dane
    dotyczące
    > rachunku były aktualne (NIP-1).
    > W zeszłym roku US przesłał nam zwrot na knto firmowe.

    Ale co w tym zlego, jesli US przysle na konto firmowe???

    Mi akurat zwrot nie grozi, ale mialem do PIT-36 doplacic,
    i doplacilem - przelewem z konta firmowego.
    Tu na grupie mi radzone, ze to obojetne czy przeleje
    z firmowego czy prywatnego. Skoro tak jest, to czemu
    ze zwrotami ma byc taka roznica?

    Dzieki,

    latet

  • 9. Data: 2003-04-30 20:58:55
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > ma być dokonywana wpłata nadpłaty podatku dochodowego.
    > NIP-3 jest wyłacznie dla podatników nie prowadzących DG.

    Uświadom mnie od kiedy tak jest?
    Od dawna prowadzę DG, wielokrotnie byłem kontrolowany przez US.
    Zawsze mam zwrot podatku i prawie zawsze przelewają mi na konto prywatne
    zgłoszone w NIP3 (od kiedy go wprowadzono). Nigdy na firmowe (bo jakim
    prawem )
    Niby czemu zwrot podatku chcecie na konto firmowe????
    Moje zwroty wynikają z wspólnego rozliczania małżonków o dużej rozpiętości
    dochodów.

  • 10. Data: 2003-04-30 21:25:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Tu na grupie mi radzone, ze to obojetne czy przeleje
    > z firmowego czy prywatnego. Skoro tak jest, to czemu

    A może dlatego, że:
    1. złożyłem kiedyś zeznanie wspólne z żoną (już 15 stycznia)
    2. była kwota do zwrotu (duża)
    3. ten zwrot był wspólny: pół żony, pół moje
    (podany był na NIP-..., tylko mój rachunek firmowy, żadnych
    prywatnych)
    4. US "oddał" to na moje konto firmowe 15 marca
    5. wyobraziłem sobie taką sytuację, że 16 stycznia rozchodzę się z
    żoną
    i ona 15 kwietnia idzie do US się zapytać gdzie są jej pieniądze
    6. i co wtedy?