    From: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit za 2002 - zdrowotne
    Date: Tue, 29 Apr 2003 08:59:52 +0200

    a...@i...pl wrote:

    > Witam.
    > Czytalem we wczesniejszych artykulach, ze zdrowotne mozna odliczyc ale
    > nie wiecej niz wykazana wysokosc pobranej zaliczki na podatek
    > dochodowy. Moj znajomy prosi mnie o pomoc w sporzadzeniu PIT'a. Zeby
    > latwiej wytlumaczyc o co mi chodzi posluze sie przykladem:
    >
    > Dwa zrodla dochodu:
    >
    > 1. Z Urzedu Pracy
    > pobrana zaliczka na podatek
    > 1,20
    > pobrane skladki na ubezbieczenie zdrowtne
    > 48,00
    >
    > 2. Dzialalnosc gospodarcza
> [...]

    Podatek na PIT rocznym liczymy od sumy dochodów. Straty z jednego
    źródła nie podejmuje sie od dochodu z innego.

    Wnioski:
    dochód="to co wyszło z Urzędu Pracy"
    podatek="podatek od powyższego dochodu" czyli prawdopodobnie 0
    składka zdrowotna="448 ale nie więcej niż podatek" czyli prawdopodobnie
    zero
    do zwrotu=1,20 (i tak nie zwrócą bo za mało)

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,